Betyg idag: 1 477 Besökare idag: 4 280

Originaltitel: Girlfight
Regissör:Karyn Kusama
Utgivningsår:2000

Om Girlfight:

Diana är på gränsen att bli utesluten från plugget. Hon slåss för mycket. Hon börjar då träna boxning och blir så småningom oerhört framgångsrik.

Titel: Gatans kung
Originaltitel: Don King
Regissör: John Herzfeld
År: 1997
Don King

Michelle Rodriguez, Jaime Tirelli, Paul Calderon, Ray Santiago, Santiago Douglas, Elisa Bocanegra, Thomas Barbour

Karyn Kusama

Drama

Med i listor: Boxning, Sundance Grand Jury Prize
Diskussioner om Girlfight  (0 diskussioner)
Kommentarer om Girlfight (84 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   28/10 2017
Krille80 (Anmäl)   2/11 2014
Intressant att se en boxningsfilm med feministisk vinkling och det börjar (som i många filmer) väldigt lovande. Tyvärr slänger manusförfattaren in en krystad kärlekshistoria, givetvis är motparten också han en boxare, och som grädde på moset ska turturduvorna slutligen dessutom få möta varann i ringen. Puh, vid det laget har jag kastat in handduken. 2+
foppa99 (Anmäl)   11/9 2013
Härligt me lite girlpower
Werkaster (Anmäl)   12/6 2012
Ska man se en film om kvinnlig boxning ska man se denna. Visserligen fokuserar den kanske inte så mycket på boxningen som man kanske tror, speciellt i jämförelse med klassikerna där ute. Det är en långsam, utdragen tillställning där storyn släpar sig fram. Det låter ju inte speciellt trevligt, men det är det! Michelle övertygar utan att överspela en enda gång, mycket bra regi och en konstant lågmäld känsla av realism.
Bogge (Anmäl)   17/1 2010
Verkligen bättre än förväntat