Girls Just Want to Have Fun

Originaltitel: Girls Just Want to Have Fun
Regissör:Alan Metter
Utgivningsår:1985

Om Girls Just Want to Have Fun:

Janey är ny i staden och träffar Lynne. Med sitt gemensamt intresse för dans och framför allt tv-kanalen "Dance TV" blir de eld och lågor när det utlyses en tävling där ett nytt danspar till Dance TV ska utses. Janey och Lynne beslutar sig för att provdansa, men deras föräldrar är mer skeptiska.
Se filmen på Viaplay

Regissör: Howard Deutch
År: 1986
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Pretty in Pink

Helen Hunt, Ed Lauter, Morgan Woodward, Sarah Jessica Parker, Jonathan Silverman, Lee Montgomery, Holly Gagnier, Shannen Doherty, Terence McGovern, Ian Michael Giatti, Biff Yeager, Kristi Somers, Stuart Fratkin, Larry Gelman, Olive Dunbar

Amy Spies

Komedi, Romantik

Med i listor: Dans
Diskussioner om Girls Just Want to Have Fun  (0 diskussioner)
Kommentarer om Girls Just Want to Have Fun (124 st)
päronanton (Anmäl)   24/3 2018
Jag gillar den! Älskar åttiotalet. Denna är verkligen åttiotal!
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   11/10 2016
Den här filmen är allt annat än bra! Kass musik och kass story! Till och med Footloose är bättre än den här filmen!
itne (Anmäl)   7/9 2013
Så mycket 1980-tal, sån nostalgi. Och kul att se en del av nu så firade skådespelare så unga! Gillar filmen, har den på dvd och har sett den några gånger.
ziferN (Anmäl)   8/1 2013
Mysig, småkul, lättsam och underhållande 80-talare som fungerade gott att titta på för stunden, speciellt för en sådan som mig som är så svag för det amerikanska 80-talet på high-school. Storyn, kläderna och karaktärerna är så 80-tal att det inte går att inte gilla detta. Filmen fick mig även att skratta ett par gånger och jag tyckte faktiskt om att titta på filmen. Lättsam, härlig och underhållande 80-talare!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Girls Just Want to Have Fun