Glass

Originaltitel: Glass
Regissör:M Night Shyamalan
Utgivningsår:2019

Om Glass:

Glass tar vid där Split slutade och Dunn jagar nu Crumbs övernaturliga alter ego The Beast i en allt intensivare jakt. I skuggorna väntar Price, som sitter inne med avgörande hemligheter rörande de bägge männen.

James McAvoy, Bruce Willis, Samuel L Jackson, Anya Taylor-Joy, Sarah Paulson, Spencer Treat Clark, Charlayne Woodard, Luke Kirby, Adam David Thompson, M Night Shyamalan, Shannon Destiny Ryan, Diana Silvers, Nina Wisner, Kyli Zion, Serge Didenko

M Night Shyamalan

Drama, Thriller, Skräck, Science Fiction, Mysterium

Med i listor: Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Glass  (0 diskussioner)
Kommentarer om Glass (13 st)
PeterTheW (Anmäl)   16:38 29/1
Svag trea. Split och Unbreakable är betydligt bättre på alla plan. McAvoy är suvern, det är kul att se Willis för en stund borta från de lågbudgetkalkoner han förpassats till, men... Ja. Det är intressant på många sätt, twisten är härligt Shyamalansk, men åter - Han borde inte ägna sig åt att skriva manus på egen hand.
Hengman (Anmäl)   09:39 28/1
Många bra ingredienser, såsom roliga superhjältar och bra skådisar, som dessvärre kokas ihop till en smaklös soppa som känns billig.
Djason (Anmäl)   23:08 26/1
James McAvoy är helt fantastisk och är helt klart filmens behållning. Ganska utdragen film och med en del mediokra effekter. Som vanligt med Shyamalans filmer har de alltid scener som man skrattar åt men som troligtvis inte ska vara roliga. Hur som helst är det en bra film men absolut ingen fullträff.
pungsnigel (Anmäl)   07:58 26/1
De finns ju en tydlig idé men tyvärr lyckas han inte knyta ihop de riktigt.
myslas (Anmäl)   21:13 23/1
Shyamalan försöker med Glass göra med superhjältegenren ungefär vad Scream gjorde med skräckgenren, mycket meta över alltihopa. Den håller inte alls samma klass som Scream (eller Unbreakable och Split för den delen) men det är betydligt intressantare än mycket av det som Marvel och DC spottar ur sig. Den har sina brister och underhållningsvärdet är kanske inte det största men det blir inte ointressant i alla fall.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Glass