Glass

Originaltitel: Glass
Regissör:M Night Shyamalan
Utgivningsår:2019

Om Glass:

Glass tar vid där Split slutade och Dunn jagar nu Crumbs övernaturliga alter ego The Beast i en allt intensivare jakt. I skuggorna väntar Price, som sitter inne med avgörande hemligheter rörande de bägge männen.

Titel: Split
Regissör: M Night Shyamalan
År: 2000
Genre: Drama, Thriller, Science Fiction, Fantasy, Mysterium
Unbreakable

James McAvoy, Bruce Willis, Samuel L Jackson, Anya Taylor-Joy, Sarah Paulson, Spencer Treat Clark, Charlayne Woodard, Luke Kirby, Adam David Thompson, M Night Shyamalan, Shannon Destiny Ryan, Diana Silvers, Nina Wisner, Kyli Zion, Serge Didenko

M Night Shyamalan

Drama, Thriller, Skräck, Science Fiction, Mysterium

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu
Diskussioner om Glass  (0 diskussioner)
Kommentarer om Glass (22 st)
Benisakura (Anmäl)   03:45 24/4
Den har sina stunder men är ändå den svagaste i trilogin och sys inte alls ihop något vidare tycker jag.
Sodastream (Anmäl)   12:02 17/4
Unbreakable är ett mästerverk och jag verkligen älskade Split. Så när denna fick nästan enbart negativa recensioner både från media och filmgeeks som jag ser upp till så sköt jag upp att se den här. Vilket misstag! Filmen har precis ALLT som jag förväntat mig och hoppats på. Jag skrattar, jag gråter, jag skriker rakt ut av spänning. Flera scener med the beast och Mr. Glass är ren filmmagi. Undrar om inte det här blir en kultklassiker med tiden. Det blir en fyra så länge, men jag suger lite på en eventuell femma.
amam (Anmäl)   09:19 13/4
Svag trea. Slutet var en blandad kompott men jag gillade filmen i överlag. Den var nog sevärd ändå. Bra skådisar, intressant idé, kanske lite svagt manus.
Robkiller (Anmäl)   00:41 10/4
Visst den är rätt seg, men ändå intressant, och tar sig vartefter. Perfekt slut också.
Stygga-Vargen (Anmäl)   22:36 3/4
Först är den skitseg och sen blir den bara överdriven.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Glass