Glengarry Glen Ross

Originaltitel: Glengarry Glen Ross
Regissör:James Foley
Utgivningsår:1992

Om Glengarry Glen Ross:

Lågkonjunkturen har satt sina spår på ett litet mäklarkontor i Chicago. Huvudkontoret har hyrt en konsult för att öka försäljningen. De utlyser en försäljningstävlan - första pris är en Cadillac, andra pris ett knivset och det tredje sparken.

Titel: Wall Street
Regissör: Martin Scorsese
År: 2013
Genre: Drama, Komedi, Kriminalare
The Wolf of Wall Street

Al Pacino, Kevin Spacey, Jack Lemmon, Ed Harris, Alan Arkin, Alec Baldwin, Jonathan Pryce, Bruce Altman, Jude Ciccolella

David Mamet

Drama

Diskussioner om Glengarry Glen Ross  (0 diskussioner)
Kommentarer om Glengarry Glen Ross (148 st)
jack_jack_jack (Anmäl)   00:50 3/4
Underbar teaterfilm med enkom svärande gubbar. Tycker Jonathan Pryces roll blir underskattad i denna. Han är superbra.
Sture Stenhög (Anmäl)   16/11 2018
Den här filmen lyckas utmärkt med att göra precis det den vill göra, men den har en del som talar emot att just jag ska kunna uppskatta den fullt ut. Mest handlar det om att jag alltid har svårt för den här sortens stela teatraliska stil, men också om att handlingen inte direkt faller inom mitt intresseområde, och jag hängde därför inte med i alla termer. Svensk undertext hade kanske hjälpt. Men välskrivet är det, och jag var ändå hyfsad engagerad hela vägen. Det är dock den imponerande skådespelarensemblen som framför allt gör det här sevärt. Svag trea
Raimo_1985 (Anmäl)   19/11 2017
Babbligt men rätt bra, särskilt Al Pacino.
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
booring
Engravadlax (Anmäl)   6/5 2017
Enda som jag är missnöjd med är musiken, annars starkt jobbat av Mamet, Foley, castingen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Glengarry Glen Ross