Glitter

Originaltitel: Glitter
Regissör:Vondie Curtis-Hall
Utgivningsår:2001

Om Glitter:

Den unga sångerskan Billie överges som barn av sin mor och växer upp under dåliga förhållanden i förorten, men får sitt stora genombrott i livet då en DJ hör hennes demo-kassett. Så småningom inleder de ett förhållande... Detta romantiska drama om den unga sångerskan Billie utspelas i New York under det tidiga 80-talet.

Titel: Crossroads
Regissör: Linda Mendoza
År: 2003
Genre: Komedi, Romantik
Chasing Papi

Mariah Carey, Max Beesley, Da Brat, Tia Texada, Valarie Pettiford, Ann Magnuson, Terrence Howard, Dorian Harewood, Grant Nickalls, Eric Benét, Padma Lakshmi, Don Ackerman, Ed Sahely, Carmen Wong

Kate Lanier

Drama, Romantik

Med i listor: Fiktiva musiker, Filmtipsets Sämsta 250
Diskussioner om Glitter  (0 diskussioner)
Kommentarer om Glitter (115 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   31/10 2017
MaxMackan (Anmäl)   25/9 2014
Underhållande dålig. Misslyckas med precis allt. Känns som något som någon gjort på mediagymnasie... men som sagt det blir underhållande dåligt!
Raxit (Anmäl)   11/9 2014
Jag skulle kunna skriva en avhandling om allt som är fel med den här filmen. Den enda som inte behöver gömma sig i skamvrån för det här skitalstret är möjligen kameramannen då filmen är mediokert filmad... till skillnad från alla andra insatser som är helt jävla horribla. Vem fan går runt med sitt efterblivna smeknamn i form av ett halsband runt nacken hela tiden!?!? Dice, han skulle ha hetat Deuce.
RadioSaga (Anmäl)   15/3 2013
Idén till manuset var intressant enligt min mening. Bättre arbete bakom, bättre casting och starka grund att gå på så skulle det kunna ha en del potential.
haajen (Anmäl)   5/2 2011
En monumentalt dålig film som undviker ettan pga av att den erbjuder en del ofrivilliga skratt(Da Brat är fantastisk!)...men den kunde vara SÅÅÅÅ mycket sämre (o därmed också bättre se Burlesque för ett aktuellt exempel på en film som inte är rädd för att släppa loss vad gäller det campa:))
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Glitter