Goal! III

Originaltitel: Goal! III
Regissör:Andrew Morahan
Utgivningsår:2009

Om Goal! III:

I den första delen fick man följa Newcastle United i deras kamp om att nå Champions League. I den andra delen fick man följa Real Madrid i deras kamp om att vinna Champions League. I denna tredje och avslutande del i trilogin om fotboll är det så dags för VM i Tyskland att äga rum. I denna del är det dock inte Santi som har huvudrollen utan hans två bästa kompisar, som båda spelar för det engelska landslaget.

Titel: Goal!
Regissör: Bob Misiorowski
År: 1999
Genre: Thriller, Skräck, Mysterium
Shark Attack

JJ Feild, Leo Gregory, Kuno Becker, Nick Moran, Kasia Smutniak, Anya Lahiri, Christopher Fairbank, Mike Elliot, Tamer Hassan, Craig Heaney, Jack McBride, Ori Pfeffer, Tereza Srbova, Margo Stilley

Piers Ashworth, Mike Jefferies

Drama, Romantik

Goal! 3: Taking on the World, Goal III: Taking on the World, Goal 3 - Das Finale

Tyskland
Med i listor: Fotboll
Diskussioner om Goal! III  (0 diskussioner)
Kommentarer om Goal! III (21 st)
Sture Stenhög (Anmäl)   10/5 2014
Redan andra filmen var under all kritik, men här kraschade det rejält. Att filmen var dålig överraskar mig inte direkt, men jag hade inte riktigt väntat mig att den skulle vara dålig på det här sättet. Jag hade väntat mig en trött film som försöker kräma ur det sista ur en etablerad produkt, men när jag ser det här så får jag intrycket av att filmskaparna faktiskt trodde att det här projektet gick att rädda. Det gör att det blir dåligt på ett fascinerande sätt. Manuset bjuder på en del överraskningar, och det ska de ändå ha beröm för, men det är fortfarande svårt att förstå hur de tänkte när de skrev ihop den här såpoperan. Kuno Becker måste ju vara lite sur över att ha blivit bestulen på¨vad som tidigare var hans filmserie, här har han fått en totalt meningslös roll där han bara går runt och agerar ansträngt sympatisk. Det är mycket i filmen som blir ofrivilligt komiskt, exempelvis den där bisarra filmregissören med hemmasnickrad östeuropeisk brytning. Sen har vi ju Mike Ashleys cameo, herrejävlar, den är fantastisk. En del av mig känner att filmen borde få en tvåa för alla sina underhållande ingredienser, men den är usel på ett alldeles för pinsamt sätt för att jag ska kunna sträcka mig till det, jag sitter verkligen och skäms å alla inblandades vägnar när jag ser detta. Green screen-arbetet när de ska försöka trycka in karaktärerna i riktiga matcher är sanslöst taffligt, men värst av allt är nog ändå att filmen helt saknar charm. Nej, det måste bli bottenbetyg
kepsa (Anmäl)   16/9 2013
Inte alls så dålig som jag har hört att den var. "Världens sämsta film"
dance now (Anmäl)   14/9 2013
Underskattad
Vikinget (Anmäl)   9/3 2013
Den här är helt jävla värdelös.. En ren misshandel med tanke på att 1an och 2an går att se på
CharlieHickup (Anmäl)   9/1 2013
Gillade 1an och 2an. Känns realistisk och handlingen flyter på bra. Men denna... Herregud... 2an slutade på ett sådant sett att man vill veta hur det går. Vänta ihjäl mig på 3an skulle komma. Såg den och än idag fattar jag inte varför man inte tog slutet på denna trilogi på allvar. Fyfan va dålig. Tyvärr... En svag 1a. Fan.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Goal! III