Betyg idag: 1 225 Besökare idag: 5 615

Originaltitel: God Bless America
Regissör:Bobcat Goldthwait
Utgivningsår:2011

Om God Bless America:

Frank har fått nog. Folket runt omkring honom - hans grannar, hans kollegor, till och med hela landets befolkning som samlas framför teveapparaterna bara för att håna andra människor - är idioter. Till råga på allt har Frank nu vid 45 års ålder fått en hjärntumör. När han bestämmer sig för att ta till vapen emot världen finner han en bundsförvant i tonårstjejen Roxy. Roxy har nolltolerans mot puckon, vilket rimmar väl med Franks egen sinnesstämning. Hon förser Frank med lämpliga måltavlor mot att han övar henne i skjutvapnens ädla konst och tillsammans beger de sig på en offerstinn road-trip.

Titel: Falling Down
Originaltitel: World's Greatest Dad
Regissör: Bobcat Goldthwait
År: 2009
World's Greatest Dad

Joel Murray, Tara Lynne Barr, Melinda Page Hamilton, Mackenzie Brooke Smith, Rich McDonald, Guerrin Gardner, Kellie Ramdhanie, Andrea Harper, David Mendenhall, Maddie Hasson, Larry Miller, Dorie Barton

Bobcat Goldthwait

Komedi, Action, Kriminalare

Diskussioner om God Bless America  (0 diskussioner)
Kommentarer om God Bless America (129 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   01:49 26/10
Engravadlax (Anmäl)   21:26 1/3
Vore roligare om Frank själv inte var en självgod medelmåtta som hör hemma bland det mänskliga avskräde som han älskar att hata.
idd (Anmäl)   15:16 20/2
Idioter som dödar idioter - det är ju nästan själva definitionen av underhållning!
Kriffot (Anmäl)   21:49 19/2
Feelgood!
RichardEk (Anmäl)   27/11 2016
En film som vill fungera som en nutidens skrattspegel. I viss mån lyckas den med det, men som satir förlorar den sin slagkraft genom att skruva ett varv för mycket, bre på för mycket. Det blir en form av "sluggersatir" som inte fungerar distansen ut. Snarare blir "God Bless America" under andra halvan lika mycket en parodi på sig själv genom att eskalera i plumpartad excess som en parodi på nutidens medialiserade narcissism. Med det sagt är det ändå en film värd att se i egenskap av att den utgör ett lovvärt försök att säga något av substans om nutidens medialiserade samhälle.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till God Bless America