God Bless America

Originaltitel: God Bless America
Regissör:Bobcat Goldthwait
Utgivningsår:2011

Om God Bless America:

Frank har fått nog. Folket runt omkring honom - hans grannar, hans kollegor, till och med hela landets befolkning som samlas framför teveapparaterna bara för att håna andra människor - är idioter. Till råga på allt har Frank nu vid 45 års ålder fått en hjärntumör. När han bestämmer sig för att ta till vapen emot världen finner han en bundsförvant i tonårstjejen Roxy. Roxy har nolltolerans mot puckon, vilket rimmar väl med Franks egen sinnesstämning. Hon förser Frank med lämpliga måltavlor mot att han övar henne i skjutvapnens ädla konst och tillsammans beger de sig på en offerstinn road-trip.

Titel: Falling Down
År: 2013
Genre: Drama, Komedi, Action, Thriller
Film nr.: 102063
Pain & Gain

Joel Murray, Tara Lynne Barr, Melinda Page Hamilton, Mackenzie Brooke Smith, Rich McDonald, Guerrin Gardner, Kellie Ramdhanie, Andrea Harper, David Mendenhall, Maddie Hasson, Larry Miller, Dorie Barton

Bobcat Goldthwait

Komedi, Action, Kriminalare

Diskussioner om God Bless America  (0 diskussioner)
Kommentarer om God Bless America (130 st)
Trangor (Anmäl)   12:26 5/7
En film som har många fina poänger, bland annat ger den en psykologisk förklaring till varför folk väljer att bli massmördare. Slutar dock med ett meh.
Filmfantast86 (Anmäl)   26/10 2017
Engravadlax (Anmäl)   1/3 2017
Vore roligare om Frank själv inte var en självgod medelmåtta som hör hemma bland det mänskliga avskräde som han älskar att hata.
idd (Anmäl)   20/2 2017
Idioter som dödar idioter - det är ju nästan själva definitionen av underhållning!
Kriffot (Anmäl)   19/2 2017
Feelgood!