The Cloverfield Paradox

Originaltitel: The Cloverfield Paradox
Regissör:Julius Onah
Utgivningsår:2018

Om The Cloverfield Paradox:

Ett internationellt team astronauter som arbetar tillsammans för att lösa jordens desperata energikris försöker sig på ett unikt experiment. Det skrämmande och förvirrande resultatet hotar deras liv och hela mänsklighetens existens.

Titel: Life
Regissör: Christopher Nolan
År: 2014
Genre: Drama, Äventyr, Science Fiction
Interstellar

Gugu Mbatha-Raw, David Oyelowo, Daniel Brühl, John Ortiz, Chris O'Dowd, Aksel Hennie, Zhang Ziyi, Elizabeth Debicki, Roger Davies, Clover Nee, Greg Grunberg (röst)

Oren Uziel

Thriller, Skräck, Science Fiction, Mysterium

Diskussioner om The Cloverfield Paradox  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Cloverfield Paradox (44 st)
Pyong (Anmäl)   23:04 11/7
Mycket bättre ön förväntat med en bra blandning mellan sci-fi, spänning och skräck med små inslag av komedi. Skådespelet, effekterna och storyn är alla godkända och efteråt är där kvar en längtan efter en uppföljare. Jag förstår inte varför den blivit så ratad som den blivit, men den är definitivt sevärd!
Robkiller (Anmäl)   00:09 27/5
Håller väl intresset uppe och är lite halvintressant, men den tar sig aldrig. Får duga för stunden.
vonadel (Anmäl)   19:59 6/5
Denna har fått mycket skit. Ganska oförtjänt tycker jag. Jag gillade den. Gillar framförallt hur den ger en förklaring till hela Cloverfield-verse. 7/10
stgurgel (Anmäl)   21:22 21/4
Weird shit going on. Much suspense. I like.
Sture Stenhög (Anmäl)   21:23 17/4
Hade väntat mig något förfärligt, men jag måste säga att jag gillade det här på det stora hela. Upplägget med parallella universum är intressant, och man lyckas använda sig av det på ett ganska kul sätt. Man får även ihop det hyfsat i slutändan. Den här filmen lyckas dessutom knyta ihop de olika filmerna i serien lite grann, och det kan väl vara på sin plats. Kritiken den har fått är dock inte direkt obegriplig, den har onekligen sina stunder av svajigt skådespeleri, halvtaskig dialog, och övertydlig tv-films-dramatik. Men en svag trea tycker jag att den är värd
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Cloverfield Paradox