The Cloverfield Paradox

Originaltitel: The Cloverfield Paradox
Regissör:Julius Onah
Utgivningsår:2018

Om The Cloverfield Paradox:

Ett internationellt team astronauter som arbetar tillsammans för att lösa jordens desperata energikris försöker sig på ett unikt experiment. Det skrämmande och förvirrande resultatet hotar deras liv och hela mänsklighetens existens.

Titel: Life
Regissör: David Hewlett
År: 2014
Genre: Skräck, Science Fiction
Debug

Gugu Mbatha-Raw, David Oyelowo, Daniel Brühl, John Ortiz, Chris O'Dowd, Aksel Hennie, Zhang Ziyi, Elizabeth Debicki, Roger Davies, Clover Nee, Greg Grunberg (röst)

Oren Uziel

Thriller, Skräck, Science Fiction, Mysterium

Diskussioner om The Cloverfield Paradox  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Cloverfield Paradox (42 st)
vonadel (Anmäl)   19:59 6/5
Denna har fått mycket skit. Ganska oförtjänt tycker jag. Jag gillade den. Gillar framförallt hur den ger en förklaring till hela Cloverfield-verse. 7/10
stgurgel (Anmäl)   21:22 21/4
Weird shit going on. Much suspense. I like.
Sture Stenhög (Anmäl)   21:23 17/4
Hade väntat mig något förfärligt, men jag måste säga att jag gillade det här på det stora hela. Upplägget med parallella universum är intressant, och man lyckas använda sig av det på ett ganska kul sätt. Man får även ihop det hyfsat i slutändan. Den här filmen lyckas dessutom knyta ihop de olika filmerna i serien lite grann, och det kan väl vara på sin plats. Kritiken den har fått är dock inte direkt obegriplig, den har onekligen sina stunder av svajigt skådespeleri, halvtaskig dialog, och övertydlig tv-films-dramatik. Men en svag trea tycker jag att den är värd
karlmats (Anmäl)   22:46 11/4
Nja lite för svagt manus för att det här ska bli mer än en axelryckning, främst är det väl kanske karaktärerna och den här världen som känns underutvecklad, det blir svårt att riktigt engagera sig även om grundpremissen är intressant. Stort minus också för att alla i den multikultiga besättningen springer runt och pratar engelska förutom kinesiskan som av någon oförklarad anledning bara pratar kinesiska och varenda jävel förstår henne utan problem. Anledningen är givetvis pengar och för att man ska kunna sälja in det här i Kina, men när den artistiska integritet är så billig blir reaktionen därefter. En stabil 2a.
Jaganatha (Anmäl)   12:47 2/4
Det här är svagt alltså och det får en film som Sunshine eller till och med Event Horizon att framstå som mästerverk. Fanns det en koppling till tidigare Cloverfield-filmer här, så missade jag den.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Cloverfield Paradox