Gods and Monsters

Originaltitel: Gods and Monsters
Regissör:Bill Condon
Utgivningsår:1998

Om Gods and Monsters:

När Boone tar jobb som trädgårdsmästare hos en gammal man vet han inte att det är den en gång världsberömde regissören James Whale – mannen bakom Frankensteinfilmerna på 30-talet. Så småningom blir de vänner men Boone kan inte ana vilket syfte Whale har med deras vänskap.

Titel: Chaplin
Regissör: Christopher Hampton
År: 1995
Genre: Drama, Romantik
Carrington

Ian McKellen, Brendan Fraser, Lynn Redgrave, Lolita Davidovich, Jack Betts, David Dukes, Kevin J O'Connor, Mark Kiely, Jack Plotnick, Rosalind Ayres, Matt McKenzie, Todd Babcock, Cornelia Hayes O'Herlihy, Brandon Kleyla, Pamela Salem, Michael O'Hagan

Christopher Bram, Bill Condon

Drama, Biografi

Storbritannien, USA
Diskussioner om Gods and Monsters  (0 diskussioner)
Kommentarer om Gods and Monsters (67 st)
Barneyk (Anmäl)   30/10 2017
Känns på många sätt kvalitativ och McKellen är fantastisk i huvudrollen, men också ganska tråkig och slutet som många lyfter som väldigt bra funkar inte riktigt för mig. Och som vanligt stör jag mig på biografier som tar sig stora friheter, jag såg den helt som fiktion vilket var lite synd.
Krille80 (Anmäl)   10/1 2015
En film med många fina kvalitèer och då främst sett till skådespelarna och då mest utmärkande den fantastiske Ian McKellan. Annars tycker jag inte filmen griper tag i mig eller direkt underhåller mig. Först på slutet så engageras jag i berättelsen fullt ut.
Grillo (Anmäl)   6/1 2013
McKellens antagligen bästa roll. Lite långsam film allt som allt dock, även om den var intressant. Nu blev jag sugen på att se Frankenstein.
Redfield4ever (Anmäl)   18/7 2012
Lågmäld är verkligen ett bra ord att beskriva denna film med. Den kan nog ses av vissa som tråkig, men för mig har den ett betänksamt tempo som låter stämningen sjunka in. Riktigt bra helt enkelt.
ellaine (Anmäl)   24/1 2012
Tråkig men Ian McKellen är självklart bra.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Gods and Monsters