God's Army

Originaltitel: The Prophecy
Regissör:Gregory Widen
Utgivningsår:1995

Om God's Army:

Filmen berättar historien om ärkeängeln Gabriel och hans sökande efter en ond själ på jorden, och om en man - Thomas - som efter att ha förlorat sin tro, slutat som präst och istället blivit polis, och som nu ovetandes hamnar mitt i ett änglakrig.

Titel: The Prophecy: Forsaken
Regissör: Peter Hyams
År: 1999
Genre: Action, Thriller, Skräck, Mysterium
End of Days

Viggo Mortensen, Christopher Walken, Eric Stoltz, Virginia Madsen, Elias Koteas, Amanda Plummer, Moriah 'Shining Dove' Snyder, Adam Goldberg

Gregory Widen

Thriller, Skräck

God's Secret Army

Diskussioner om God's Army  (0 diskussioner)
Kommentarer om God's Army (126 st)
gjoob (Anmäl)   25/2 2018
Ovanlig religiös dramathriller som tilltalade mig trots att den hade mycket jag normalt ogillar; ful, kornig och mörk bild, obskyrt bibelbabblande (iaf för mig och mina förvisso bristfälliga bibelkunskaper) och stunder där det känns som att den går på tomgång. Men stämningen ligger som en dimma över hela filmen och Walken är naturligtvis fantastisk i sin roll. Hade svårt att få grepp om filmen i början, men sedan kom jag in i den och slutet knöt ihop historien för mig på ett bra sätt.
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
Bumbi78 (Anmäl)   12/6 2016
Egentligen ingen dålig film och skådisinsatserna är helt okej. Men det är trist och sunkigt på ett sånt där 90-talsvis, så filmen lyfter aldrig.
lottes (Anmäl)   30/6 2015
Den här filmen är rätt klurig att lista ut, så here goes: Simon vill ta generalens själ till himlen för att Gabriel vill ha den till att ta över himlen och göra den till ett nytt helvete. Och Lucifer vill inte att det ska finnas mer än ett helvete, hans. Så Simon gömmer generalens själ i en liten flickas kropp. Ska vi säga något om den långtråkiga manuset, den dåliga klippningen, det uttryckslösa mänskliga skådespeleriet? Eller ska vi glädjas åt ännu ett bravurnummer av mr Walken och en avslutande insats av mr Mortensen? Bestäm själv.
MaxMackan (Anmäl)   31/5 2014
Härligt stilren och äger sin mytologi på ett bra sätt. Bra skådisar och väl uppbyggd stämning och klimax. Välgjort helt enkelt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till God's Army