God's Own Country

Originaltitel: God's Own Country
Regissör:Francis Lee (I)
Utgivningsår:2017

Om God's Own Country:

Vår. Yorkshire. Den unga jordbrukaren Johnny Saxby är frustrerad över livet men mötet med en rumänsk säsongsarbetare förändrar honom för alltid.

Titel: Brokeback Mountain
Regissör: Catherine Corsini
År: 2015
Genre: Drama, Romantik
Sommaren '71

Josh O'Connor, Alec Secareanu, Gemma Jones, Ian Hart, Liam Thomas, Melanie Kilburn, Patsy Ferran, Harry Lister Smith

Francis Lee (I)

Drama, Romantik

Storbritannien
Diskussioner om God's Own Country  (0 diskussioner)
Kommentarer om God's Own Country (11 st)
Kirikou (Anmäl)   1/11 2018
Det är svårt att inte påminnas om Brokeback mountain när man ser denna film men den står ändå stadigt på egna ben. Fint skådespel, vackra miljöer och en värmande kärlekshistoria.
arruba (Anmäl)   23/5 2018
Oerhört grafisk i sitt bildspråk. Man är verkligen på plats. Välskriven och välspelad. Bra film helt enkelt.
Doddedronten (Anmäl)   12/5 2018
Börjar rått och natrualistiskt, plågsamt att se. Sen börjar förvandlingen, som är underbar att se. Lysande skådespeleri. Kommer alltid att bära med mig denna film.
mammene (Anmäl)   29/4 2018
Karg miljö och dagligt slit utan slut och förhoppning, sådant formar människor och här fick man verkligen fram det på ett naturligt vis. Bit för bit utan så mycket ord utvecklades något som Johnny spelad av Josh O'Connor gick igenom och han gjorde det så subtilt, mycket genom sitt kroppsspråk, imponerande. Många filmer skildrar just hur människor förändras, här tycker jag man lyckats särskilt bra. Sedan har ju brittiska miljöer en särskild tjusning för mig, allrahelst de karga landskapen, så snyggt.
Sture Stenhög (Anmäl)   26/4 2018
Ett subtilt och nedtonat drama som lyckas förmedla mycket av karaktärernas inre trots sparsmakad dialog. Huvudpersonen är väldigt välskriven, och sympatierna för honom växer fram dels i takt med att förståelsen för honom ökar och dels i takt med att han förändras. De skitiga miljöerna är också härliga på sitt sätt, och den autentiska skildringen av lantbrukslivet ger filmen en lite egen prägel
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till God's Own Country