Godzilla

Originaltitel: Godzilla
Regissör:Gareth Edwards
Utgivningsår:2014

Om Godzilla:

Jorden ställs inför ett hot större än vad civilisationen tidigare upplevt. Ett radioaktivt jättelikt monster utplånar allt i sin väg när hon skoningslöst trampar ner allt som människor skapat. Men mänskligheten låter sig inte trampas på hur som helst. Monstrens monster Godzilla är tillbaka.

Titel: Godzilla
Regissör: Steven Spielberg
År: 1997
Genre: Action, Äventyr, Science Fiction
The Lost World: Jurassic Park

Aaron Taylor-Johnson, Ken Watanabe, Bryan Cranston, Elizabeth Olsen, Carson Bolde, Sally Hawkins, Juliette Binoche, David Strathairn, Richard T Jones, Victor Rasuk, CJ Adams, Patrick Sabongui, Jared Keeso, Luc Roderique, James Pizzinato, Eric Keenleyside

Max Borenstein

Action, Äventyr, Science Fiction

USA, Japan

Recension Godzilla

- HillMove sätter betyg 1 och skriver:
Apornas Apa, Monstrens Monster och Hulkarnas Hulk är back in town – nämligen GODZILLA. Filmen börjar i Japan utanför ett kärnkraftverk som börjar skaka av kraftiga vibrationer. Och vi som ser på förhandsvisningen – denna gång nästan fullsatt med mestadels Hipsters som ser ännu coolare ut i 3D glasögon än normalt – får följa en familj där föräldrarna jobbar på kärnkraftverket. Mamman som spelas...

Recension av Godzilla - Läs hela!

Med i listor: Godzilla, Heta filmer
Kommentarer om Godzilla (230 st)
Len Widleheyt (Anmäl)   20:38 10/3
Varför är den här så bra!?
Rai (Anmäl)   5/3 2018
Har jag verkligen sett denna film?
Rele (Anmäl)   22/1 2018
En dålig film. Jag ger en etta.
martin eden (Anmäl)   17/12 2017
*NY KOMMENTAR EFTER OMTITT* Jag tycker att denna film håller en god kvalitet, även efter att jag sett den igen. Designen på Godzilla är väldigt bra. Dessvärre finner jag MUTOS:arna pinsamt oinspirerande och faktiskt tråkiga, både till design och som antagonister. Jag gillar heller inte att man väljer att göra Godzilla till en "snäll" beskyddare av mänskligheten. Titelfiguren som i originalet från 1954 var en stark metafor för kärnvapenkrig, reduceras här, som i många av uppföljarna till originalfilmen till ett monster som slåss mot andra monster, vilket i sig kan ha sin charm, men inte skänker eftertänksamhet eller något vidare djup. Fortfarande en bra film, men kan inte jämföras med Tohos senaste inkarnation, SHIN GODZILLA. Bra. 3.
Dream (Anmäl)   11/11 2017
Första timmen är så förbannat sliskigt familj Amerikanskt att du hinner gott och väl svara dina vänner på "Facebook" utan att missa något speciellt, andra timmen ungefär drar den "Feta" Amerikanska budgeten igång, Smash, boom bang! Godzilla fajtas med ett annat monster och röjer runt... Typ så... Just den typen av action hade jag gärna sätt hela filmen och den hade fått betyg 3, men dessa löjliga karaktärer i början gör att det bara blir en 2a.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Godzilla
Se filmen