Godzilla: King of Monsters

Originaltitel: Godzilla: King of Monsters
Regissör:Michael Dougherty
Utgivningsår:2019

Om Godzilla: King of Monsters:

Den kryptozoologiska agenturen Monarch har fullt upp med att hantera Godzilla, men snart även andra jättemonster som Mothra, Rodan och den trehövdade King Ghidorah. När dessa supermonster som troddes vara myter reser sig hamnar mänsklighetens existens i tvivlets rum.

Titel: Godzilla
Originaltitel: Godzilla
Regissör: Gareth Edwards
År: 2014
Genre: Action, Äventyr, Science Fiction
Godzilla

Kyle Chandler, Vera Farmiga, Millie Bobby Brown, Ken Watanabe, Zhang Ziyi, Bradley Whitford, Sally Hawkins, Charles Dance, Thomas Middleditch, Aisha Hinds, O'Shea Jackson Jr, David Strathairn, Anthony Ramos, Elizabeth Faith Ludlow, CCH Pounder

Michael Dougherty, Zach Shields

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

USA, Japan
Med i listor: Godzilla, Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Godzilla: King of Monsters  (0 diskussioner)
Kommentarer om Godzilla: King of Monsters (13 st)
callusis (Anmäl)   17:44 16/8
Fulaste filmen på länge.
amam (Anmäl)   19:07 28/7
Herregud vilken skit. Handling, manus, dialog och karaktärsutveckling är under all kritik. Jag gillade den första Godzilla filmen men den här var så jäkla dum. Blir nästan lite provocerad av hur lite respekt filmskaparna har för sin publik. "Bara vi har monsterfighter så blir de nöjda".
vonadel (Anmäl)   04:56 26/7
Tycker den funkar. T o m så jag nog tycker den är lite bättre än förra filmen. Mycket på pga skådespelet. Vera Farmiga är en av mina favvoskådisar. Blir ju inte sämre av att MBB också är med. Bra skådisar kan få nästan vilken film som helst att bli godkänd. Även tekniskt bra gjort även om det kan bli lite tröttsamt och hjärndött i längden. 6/10
martin eden (Anmäl)   08:38 29/6
Jag ska medge att jag är svag kaiju-filmer överlag och här finner jag några av mina favoritmonster King Ghidora, Rodan och, så klart, Godzilla. Det är väldigt troligt att jag uppskattar denna mer än gemene man eller kvinna samt att jag säkert ursäktar en del av dess brister på grund av mitt redan stora intresse. Jag tycker att den centrala idén fungerar väldigt bra och CGI-effekterna är riktigt bra, även om jag faktiskt föredrar de japanska filmernas estetik med en snubbe i dräkt. Härligt att man tar tillbaka Godzillas ledmotiv, som lyste i sin frånvaro i Godzilla (2014). Tyvärr tycker jag nog att de inte riktigt lyckas återskapa Godzillas vrål. Jag har full förståelse för folk som tycker att detta är skräp, för det handlar om monster som slåss i typ två timmar utan särskild substans, även om man försöker och misslyckas med att motivera fighterna. Bra biofilm med fina effekter! 3.
miguelmetal (Anmäl)   23:59 25/6
Monster fighterna får en femma i betyg. Dialog, handling och vissa av karaktärerna blir betyget en etta. Betyget blir därför en trea. Faktiskt en stark trea då monstren är helt enkelt magnifika. Måste också erkänna att de dryga två timmarna bara flög förbi. Tveklöst den bästa Godzilla vi sett. Synd bara att den hade kunnat blivit så mycket bättre!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Godzilla: King of Monsters