Godzilla Resurgence

Originaltitel: Shin Gojira
Regissör:Hideaki Anno, Shinji Higuchi
Utgivningsår:2016

Om Godzilla Resurgence:

En olycka utanför den japanska kusten leder till skapandet av en gigantisk varelse, som förstör stad efter stad på sin väg mot huvudstaden. Detta mystiska monster får namnet Godzilla.

Hiroki Hasegawa, Yutaka Takenouchi, Satomi Ishihara, Ren Ôsugi, Akira Emoto, Kengo Kôra, Mikako Ichikawa, Jun Kunimura, Pierre Taki, Kyûsaku Shimada, Ken Mitsuishi, Shingo Tsurumi, Kimiko Yo, Takumi Saitô

Hideaki Anno

Drama, Action, Äventyr, Skräck, Science Fiction

Godzilla ResurgenceNew GodzillaTrue GodzillaGod GodzillaGojira

Japan, USA
Med i listor: Godzilla
Diskussioner om Godzilla Resurgence  (0 diskussioner)
Kommentarer om Godzilla Resurgence (12 st)
Solidus (Anmäl)   11/2 2018
Jag tycker om idén att ta Godzilla och placera honom i vår verklighet. Realistisk monsterfilm som kombinera politik med monsterförstörelse. Att låta Godzilla utvecklas genom olika stadier är ett välkomnande nytänk. Dock känner jag att filmen är lite för lång för sitt eget bästa, då den tappar fart eter halva tiden. En av de bästa filmerna om jätteödlan.
martin eden (Anmäl)   11/12 2017
[rek. 4] Oj oj oj... Trots att jag hade väldigt höga förväntningar infrias de helt och hållet. Det kan vara den bästa Godzilla-filmen sedan originalet från 1954! Jag tycker effekterna är suveräna, även om jag saknar lite "dräktkonceptet" som varit del av seriens charm. Det är dock makalöst välgjort och jag tycker att man hittar nya sätt att göra karaktären intressant och dramatiskt effektiv. Många har kritiserat den för att det inte finns några verkliga huvudpersoner man bryr sig om och detta är riktigt. Jag tycker dock att man fokuserar på regeringens krishantering och regeringen i sig blir en karaktär, en protagonist mot vilken Godzilla är antagonisten. Jag tycker att detta är ett ypperligt val, då man i den amerikanska versionen från 2014 ser hur det går när mänskliga karaktärer som man ska "bry sig om", misslyckas, vilket innebär att filmen i sig blir lidande. Jag känner mig frestad att ge denna full pott, men jag avvaktar än så länge och ger den ett mycket stark 4:a. Mycket, mycket bra film!!! 4+/5-
Powha (Anmäl)   5/8 2017
Gojira with third copy of chromosome 21.
Engravadlax (Anmäl)   16/4 2017
Hipsters kallar nyare Hollywoodversioner av Godzilla för 'själlösa', men vad är 'själlöst' om inte misslyckandet att skapa ett väldesignat, detaljrikt och övertygande monster? Fan, denna Godzilla är så kasst animerad att den inte hade godkänts för spelproduktion. Dessutom så håller regi, manus och skådespel en lika låg nivå.
BrutusBeefcake (Anmäl)   10/4 2017
Början är horribel men den repar sig ganska snabbt och när modelltågen börjat flyga och husen falla så är det helfestligt. Några oväntade politiska poänger dök upp också vilket funkade bra. Annars är jag ändå ganska besviken och om man inte är ett kaiju-fan från början så har jag svårt att se hur man skall uppskatta detta. (7-/15)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Godzilla Resurgence