Godzilla vs. Biollante

Originaltitel: Gojira Tai Biorante
Regissör:Kazuki Omori
Utgivningsår:1989

Om Godzilla vs. Biollante:

Japansk monsterfilm. Godzilla slåss mot ett plantliknande monster.

Titel: Godzilla - monstret från havet
Originaltitel: Mekagojira No Gyakushu
År: 1975
Genre: Äventyr, Science Fiction
Terror Of Mechagodzilla

Megumi Odaka, Kunihiko Mitamura, Yoshiko Tanaka, Masanobu Takashima, Kôji Takahashi, Tôru Minegishi, Toshiyuki Nagashima

Kazuki Omori, Shinichirô Kobayashi

Science Fiction

Japan
Med i listor: Godzilla
Diskussioner om Godzilla vs. Biollante  (0 diskussioner)
Kommentarer om Godzilla vs. Biollante (28 st)
Bumbi78 (Anmäl)   8/2 2018
När det blir monsteraction mellan Godzilla och Biollante är det såklart bra och effekterna ska inte klagas på. Men vad amerikanerna hade här att göra vet jag inte. Det blir väl tramsigt.
Tsurugi (Anmäl)   13/2 2016
Av de Godzillafilmerna jag har sett så här långt är detta helt klart min favorit.
DrJW (Anmäl)   24/5 2014
Simpel handling, komplicerad manus(vilket man först inte tror om den här, men japp).
BrutusBeefcake (Anmäl)   18/5 2014
Första Biollante, jättetramsig och det sämsta monstret jag sett i en Godzilla-film. Utvecklingen är fantastisk och riktigt bra men med för kort tid och avslutas med ytterligare trams. Bra science fiction i början men manuset känns halvfärdigt i andra delen med ett konstigt slut. Soundtracket är heller inget att hurra över förutom att de spelar original-themet några gånger. Irriterande när det är engelska repliker då de är riktigt dåliga på att uttala orden så man knappt hör vad de säger heller. Klarar precis godkänt. (5/10)
martin eden (Anmäl)   24/4 2014
[rek. 2] När man läser om denna film så låter det helt jävla urlöjligt, men när man ser den häpnar man. Det är ett fantastiskt successivt manus och jag undrar om Godzilla någonsin sett bättre ut. Ursnyggt, härliga effekter, bra story och underbart manus! Yay!! Snudd på 4:a! 3+/4-
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Godzilla vs. Biollante