Godzilla vs. Ghidorah the Three Headed Monster

Originaltitel: San Daikaijû: Chikyu Saídai No Kessen
Regissör:Ishirô Honda
Utgivningsår:1964

Om Godzilla vs. Ghidorah the Three Headed Monster:

Godzilla slåss mot Ghidorah, ett trehövdat monster som kom från en komet som slog ner i Japan.

Titel: Godzilla vs. The Sea Monster
Titel: Godzilla vs. Gigan
Originaltitel: Chikyu kogeki meirei: Gojira tai Gaigan
År: 1972
Godzilla vs. Gigan

Akiko Wakabayashi, Takashi Shimura, Yosuke Natsuki, Yuriko Hoshi, Hiroshi Koizumi, Emi Ito, Yumi Ito

Shinichi Sekizawa

Action, Science Fiction, Fantasy

Ghidrah, Ghidra, the Three Headed Monster, The Greatest Fight on Earth, Monster of Monsters

Japan
Med i listor: Godzilla
Diskussioner om Godzilla vs. Ghidorah the Three Headed Monster  (0 diskussioner)
Kommentarer om Godzilla vs. Ghidorah the Three Headed Monster (24 st)
Mistlake (Anmäl)   18/9 2014
Den vanliga visan med ömsom sirapsseg ingen-bryr-sig-intrig bland människorna, ömsom barnsligt pigg action med monstren. Fånigare än det mesta, särskilt debatten mellan Godzilla, Rodan och Mothra, men något har väl dessa rullar eftersom man fortsätter att se dem.
AlaRegularis (Anmäl)   19/5 2014
Mycket bra och underhållande film. King Ghidorah gör sin entré i serien här, och det är minst sagt episkt. Godzilla, Rodan OCH Mothra går sammans för att till slut lyckas besegra den trehövdade besten.
Sandman (Anmäl)   3/3 2014
Inte en av de bättre Godzillafilmerna. Det dröjer ca 45 minuter innan något spännande händer och actionscenerna är med Godzillamått mätt bara okej. De humoristiska inslagen gjorde dock filmen i viss mån sevärd.
the godfather (Anmäl)   29/12 2013
En av de bästa Godzilla filmerna, tror nog att den placerar sig bland topp 5 inom serien. Lite seg första halvan men sen mot slutet så blev det bara åka av! Bra och underhållande.
disall (Anmäl)   9/10 2013
Gillar Godzilla men det här va lite fånigt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Godzilla vs. Ghidorah the Three Headed Monster