Godzilla vs. Megaguirus

Originaltitel: Gojira tai Megagirasu: Jii Shômetsu Sakusen
Regissör:Masaaki Tezuka
Utgivningsår:2000

Om Godzilla vs. Megaguirus:

För att kunna försvara sig mot Godzilla har människorna utvecklat ett nytt supervapen kallat Black Hole Bomb. Med detta vapen kan man nu framställa artificiella svarta hål. Under testkörningen av vapnet råkar man av misstag återuppväcka ett gigantiskt monster kallat Megaguirus. Vem kommer vinna? Godzilla, Megaguirus eller mänskligheten?

Titel: Godzilla, King of the Monsters!
Originaltitel: Godzilla, King of the Monsters!
Regissör: Ishirô Honda, Terry O Morse
År: 1956
Genre: Skräck, Science Fiction
Godzilla, King of the Monsters!
Titel: Godzilla
Regissör: Ishirô Honda
År: 1964
Genre: Action, Science Fiction, Fantasy
Godzilla vs. Ghidorah the Three Headed Monster

Masatô Ibu, Yuriko Hoshi, Toshiyuki Nagashima, Misato Tanaka, Shôsuke Tanihara, Tsutomu Kitagawa, Minoru Watanabe

Wataru Mimura, Hiroshi Kashiwabara

Science Fiction

GXM

Japan
Med i listor: Godzilla
Diskussioner om Godzilla vs. Megaguirus  (0 diskussioner)
Kommentarer om Godzilla vs. Megaguirus (14 st)
Tsurugi (Anmäl)   25/10 2016
Tycker nog att detta är den sämsta av de moderna (80-talet och framåt) Godzillafilmerna.
Kalkonhönan (Anmäl)   24/5 2015
Ännu en bra, modern G-film som levererade!
DrJW (Anmäl)   14/6 2014
Inte lika dålig som Godzilla´s Revenge(som är utan tvekan den dåligaste i hela Toho-franchisen), men den här var bara rakt av irriterande och jag brydde mig inte ett skit om nån av människokaraktärerna. Även slutet kändes ologiskt(fast de fanns säkert nån förklaring). De enda som var bra och sevärd var monster fighten(vilket känns poänglöst att argumentera med eftersom de är ju självfallet med alla filmerna, men i den här fallet så är de så).
the godfather (Anmäl)   13/1 2014
Denna Godzilla film är inte på den över halvan av serien. Denna gjorde mig besviken. Slutstriden är bra och Godzillas motståndare är intressant och nyskapande. Det är inte samma monster som han mött i de tidigare filmerna. Men annars så är filmen ointressant och vissa av skådespelarna känns ganska oengagerade. Nej, denna får en tvåa utav fem. Går att se men ingen höjdare.
Sandman (Anmäl)   4/6 2013
Början är ingen höjdare. Den episka känslan från de andra Godzillafilmerna jag sett saknas och tempot är ganska segt. Den tar sig dock mot slutet och levererar vad en Godzillafilm borde. Betyget landar någonstans emellan en stark tvåa och en svag trea.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Godzilla vs. Megaguirus