Godzilla vs. Megaguirus

Originaltitel: Gojira tai Megagirasu: Jii Shômetsu Sakusen
Regissör:Masaaki Tezuka
Utgivningsår:2000

Om Godzilla vs. Megaguirus:

För att kunna försvara sig mot Godzilla har människorna utvecklat ett nytt supervapen kallat Black Hole Bomb. Med detta vapen kan man nu framställa artificiella svarta hål. Under testkörningen av vapnet råkar man av misstag återuppväcka ett gigantiskt monster kallat Megaguirus. Vem kommer vinna? Godzilla, Megaguirus eller mänskligheten?

Titel: Rymdmonstren anfaller
Regissör: Ishirô Honda
År: 1962
Genre: Komedi, Action, Äventyr, Science Fiction
King Kong vs. Godzilla
Titel: Godzilla, King of the Monsters!
Originaltitel: Godzilla, King of the Monsters!
Regissör: Ishirô Honda, Terry O Morse
År: 1956
Genre: Skräck, Science Fiction
Godzilla, King of the Monsters!

Masatô Ibu, Yuriko Hoshi, Toshiyuki Nagashima, Misato Tanaka, Shôsuke Tanihara, Tsutomu Kitagawa, Minoru Watanabe

Wataru Mimura, Hiroshi Kashiwabara

Science Fiction

GXM

Japan
Med i listor: Godzilla
Diskussioner om Godzilla vs. Megaguirus  (0 diskussioner)
Kommentarer om Godzilla vs. Megaguirus (15 st)
martin eden (Anmäl)   11:39 30/6
Andra delen i MILLENIUM-serien levererar en bra installation som dock inte når samma höjder som föregångaren, GODZILLA 2000. Många härliga science fiction element och jag tycker att man lyckas med engagemanget kring de mänskliga karaktärerna. Bra!!! 3.
Tsurugi (Anmäl)   25/10 2016
Tycker nog att detta är den sämsta av de moderna (80-talet och framåt) Godzillafilmerna.
Kalkonhönan (Anmäl)   24/5 2015
Ännu en bra, modern G-film som levererade!
DrJW (Anmäl)   14/6 2014
Inte lika dålig som Godzilla´s Revenge(som är utan tvekan den dåligaste i hela Toho-franchisen), men den här var bara rakt av irriterande och jag brydde mig inte ett skit om nån av människokaraktärerna. Även slutet kändes ologiskt(fast de fanns säkert nån förklaring). De enda som var bra och sevärd var monster fighten(vilket känns poänglöst att argumentera med eftersom de är ju självfallet med alla filmerna, men i den här fallet så är de så).
the godfather (Anmäl)   13/1 2014
Denna Godzilla film är inte på den över halvan av serien. Denna gjorde mig besviken. Slutstriden är bra och Godzillas motståndare är intressant och nyskapande. Det är inte samma monster som han mött i de tidigare filmerna. Men annars så är filmen ointressant och vissa av skådespelarna känns ganska oengagerade. Nej, denna får en tvåa utav fem. Går att se men ingen höjdare.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Godzilla vs. Megaguirus