Godzilla vs. The Sea Monster

Originaltitel: Gojira-Ebira-Mosura: Nankai no daiketto
Regissör:Jun Fukuda
Utgivningsår:1966

Om Godzilla vs. The Sea Monster:

På ön Letchi har terrorgruppen Red Bamboo sitt högkvarter. Här framställer man även, i en hemlig fabrik för framställning av tungt vatten, en juice som håller monstret Ebirah borta så man kan färdas till och från ön. Ebirah och Godzilla måste givetvis slåss.

Titel: Godzilla - monstret från havet
Godzilla vs. Gigan

Akihiko Hirata, Akira Takarada, Kumi Mizuno, Chôtaro Tôgin

Shinichi Sekizawa

Drama, Action, Science Fiction

Big Duel in the North Sea, Ebirah, Terror of the Deep, Ebirah, Horror of the Deep, The Great South Seas Duel

Japan
Med i listor: Godzilla
Filmnummer: 19128
Diskussioner om Godzilla vs. The Sea Monster  (0 diskussioner)
Kommentarer om Godzilla vs. The Sea Monster (9 st)
MaxMackan (Anmäl)   12/3 2012
Det är ju långsamt och rätt trist, men Godzilla-rullarna har ändå varit på gränsen till "för bra" för MST3K. Underhållande med eller utan Joel och robotarna helt enkelt.
DrJW (Anmäl)   19/2 2011
Godzilla dyker inte upp förrän hälften av filmen, innan får man se en massa karaktärer som man inte bryr sig om. Lyckades se hela filmen tack vare MST3K=)
precineadd (Anmäl)   20/1 2011
Svårt att förstå varför jag skulle gett denna en etta, det är ju helt klart en av dom bättre i serien
Docklands (Anmäl)   5/1 2010
Jag älskar Godzilla, har tyvär inte sätt alla filmer, men ser så många jag kan allt eftersom man har tid och möjlighet. Har sett 12-13st, men den här var det sämsta än så länge =/
snowman01 (Anmäl)   21/3 2009
Första MST3K filmen på ages blev denna rulle, klart en av de sämsta Godzillafilmerna... bra MST3K material dvs :)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Godzilla vs. The Sea Monster