Gold

Originaltitel: Gold
Regissör:Stephen Gaghan
Utgivningsår:2016

Om Gold:

Kenny Wells är en guldgrävare som har svårt att få affärerna att gå runt. Guidad av sina drömmar söker han sig i ett desperat försök att rädda familjeföretaget till Mike Acosta, som tror sig veta att deras drömmars guld finns att hittas i den indonesiska djungeln.

Titel: The Wolf of Wall Street
År: 2016
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Café Society
Titel: To Each His Own Cinema
Originaltitel: Chacun son cinéma ou Ce petit coup au coeur quand la lumière s'éteint et que le film commence
Regissör: Gus Van Sant, David Cronenberg, Wim Wenders, Zhang Yimou, Jane Campion, Lars von Trier, Chen Kaige, Atom Egoyan, Theo Angelopoulos, Olivier Assayas, Ken Loach, Takeshi Kitano, Wong Kar-wai, Abbas Kiarostami, Alejandro G Iñárritu, Hou Hsiao-hsien
År: 2007
Genre: Drama, Komedi
To Each His Own Cinema

Matthew McConaughey, Stacy Keach, Craig T Nelson, Bruce Greenwood, Adam LeFevre, Michael Landes, Bryce Dallas Howard, Toby Kebbell, Edgar Ramírez, Rachael Taylor, Macon Blair, Joshua Harto, Frank Wood, Bill Camp, Corey Stoll, Timothy Simons, Bhavesh Patel

Patrick Massett, John Zinman

Drama, Thriller, Äventyr

Diskussioner om Gold  (0 diskussioner)
Kommentarer om Gold (22 st)
Green Mamba (Anmäl)   18/11 2018
Ganska tråkig och seg.
dudson (Anmäl)   8/11 2018
Intressant story och en sköning till lirare. Matthew spelar lysande rollen som sliskiga Kenny Wells med inte en allt för bra karma.
mephisto (Anmäl)   26/10 2018
Svag 4
Murvel48 (Anmäl)   13/10 2018
McC lyfter ensam filmen till en fyra. Han har verkligen utvecklats till en briljant och mångsidig skådis.
fridenpaden (Anmäl)   23/7 2018
Film som höjs av McC:s prestationer. Konstigt att han var tvungen att ha ett sånt tunt hår när den riktiga David Walsh, som filmen är baserad på, har ett tjockt välkammat hår.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Gold