Gone Girl

Originaltitel: Gone Girl
Regissör:David Fincher
Utgivningsår:2014

Om Gone Girl:

På sin femte bröllopsdag rapporterar Nick Dunne att hans hustru Amy har försvunnit. Under press från polis och media börjar Nicks historia dock att fallera och hans märkliga beteende gör att många börjar ställa den oundvikliga frågan: Har Nick dödat sin fru?
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: Black Mirror - Be Right Back
Regissör: Owen Harris
Genre: Drama, Thriller, Science Fiction
Black Mirror - Be Right Back

Ben Affleck, Rosamund Pike, Neil Patrick Harris, Tyler Perry, Carrie Coon, Kim Dickens, Patrick Fugit, Casey Wilson, Missi Pyle, Sela Ward, Emily Ratajkowski, Kathleen Rose Perkins, David Clennon, Lisa Banes, Scoot McNairy, Lola Kirke, Boyd Holbrook

Gillian Flynn

Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium

Recension Gone Girl

- Mat1az sätter betyg 4 och skriver:
Fincher är tillbaka. Den psykologiska thrillerns mästare har gjort det igen. Denna gång i sällskap av författarinnan Gillian Flynn. Flynn står här för manuset, baserat på hennes egna bästsäljande roman som sålt i flera miljoner exemplar världen över. Filmen följer Nick Dunne (Ben Affleck). På sin femte bröllopsdag kommer han hem och upptäcker att frun Amy (Rosmund Pike) är spårlöst försvunnen. Polisen...

Recension av Gone Girl - Läs hela!

Kommentarer om Gone Girl (272 st)
Nalleman (Anmäl)   15:26 4/4
Rosamund Pike är genial! Älskar den här filmen.
InzZzomnia (Anmäl)   01:45 23/3
Dickens är bra som alltid och Pike likaså. Neil Patrick Harris kommer jag aldrig kunna se som annat än pajasen Barney i HIMYM så det förstörde film-världen lite. Förutsägbar twist (15min), tråkigt slut men ändå ett bra försök som dock kunde blivit mycket bättre.
Stan (Anmäl)   01:29 23/3
vad babblar folk om? välja sida? en är otrogen och en planerar att förstöra någons liv, dennes familj och även sin egna och ett mord, haha. ja svårt att välja vem man sympatiserar med, jävla psykopater. briljanta skådespelare och sjukt rubbad film dock.
gjoob (Anmäl)   20:36 14/1
Varken misogyn eller feministisk. Både Nicks och Amys bra och dåliga sidor visas och filmen lämnar tittaren fri att välja sida, eller snarare att inte göra det. Sanningen är komplex och man har inte tagit några genvägar i syfte att göra några billiga politiska statements. Det är dock en ond kontrast att samtidigt som personerna känns äkta är storyn så långsökt att det gränsar till parodi. Jag har också problem med dialogen mellan Nick och polisutredaren, hur kan det vara så svårt att skapa en någorlunda trovärdig polisutredare? Allt i allt gillade jag filmen, 2 ½ h gick snabbt och den var väldigt spännande.
Norpan0 (Anmäl)   15/4 2018
Jag hade läst boken och visste vart berättelsen skulle ta vägen. Tyckte filmen var krystad och tråkig. Visst, huvudpersonerna ska vara stela och kyliga, men nåt som engagerar vore spännande...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Gone Girl
Se filmen