Gone Girl

Originaltitel: Gone Girl
Regissör:David Fincher
Utgivningsår:2014

Om Gone Girl:

På sin femte bröllopsdag rapporterar Nick Dunne att hans hustru Amy har försvunnit. Under press från polis och media börjar Nicks historia dock att fallera och hans märkliga beteende gör att många börjar ställa den oundvikliga frågan: Har Nick dödat sin fru?
Se filmen på Plejmo

År: 2016
Genre: Drama, Thriller, Mysterium
Film nr.: 119979
Kvinnan på tåget

Ben Affleck, Rosamund Pike, Neil Patrick Harris, Tyler Perry, Carrie Coon, Kim Dickens, Patrick Fugit, Casey Wilson, Missi Pyle, Sela Ward, Emily Ratajkowski, Kathleen Rose Perkins, David Clennon, Lisa Banes, Scoot McNairy, Lola Kirke, Boyd Holbrook

Gillian Flynn

Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium

Recension Gone Girl

- Mat1az sätter betyg 4 och skriver:
Fincher är tillbaka. Den psykologiska thrillerns mästare har gjort det igen. Denna gång i sällskap av författarinnan Gillian Flynn. Flynn står här för manuset, baserat på hennes egna bästsäljande roman som sålt i flera miljoner exemplar världen över. Filmen följer Nick Dunne (Ben Affleck). På sin femte bröllopsdag kommer han hem och upptäcker att frun Amy (Rosmund Pike) är spårlöst försvunnen. Polisen...

Recension av Gone Girl - Läs hela!

Kommentarer om Gone Girl (275 st)
Fredzon_M (Anmäl)   15:34 17/6
Underhållande och snyggt ihopsatt precis som det brukar se ut med Fincher. Det är en kul lek med äktenskapets fallgropar och med spänningsfilmen som konstruktion men jag undrar om den ändå inte tappar lite på att hålla en satirisk distans. Att Rosamund Pike hyllas så mycket tycker jag är lite att ta i (tycker tvärtemot att Afflecks insats i så fall är bättre). Filmens största problem är att Pikes karaktär (visserligen fullt medvetet) blir en karikatyr. Filmen hade vunnit på att bygga upp en större dubbeltydighet kring hennes karaktär.
Christofer (Anmäl)   14:45 8/6
6/6 2019 (4:a): Hade som tur är glömt det mesta av själva handlingen (mindes bara vagt i stora drag vad det handlade om), vilket gjorde upplevelsen nästan lika bra som vid första titten. Betyget håller fortfarande och Affleck gör en av sina bättre roller. 21/7 2015 (4:a): Välskrivet manus och engagerande hela vägen till slutet. Flera oväntade svängar som höll intresset uppe. 2.5h kändes aldrig för långt vilket alltid är ett bra betyg.
Pentothal (Anmäl)   01:02 1/6
Tveksam till slutet som lämnade mycket att önska. Förstår inte heller debatten kring denna film. Den ena är psykopat och den andra otrogen. Är det jämförbart?
hsimpson (Anmäl)   23:33 8/5
Skulle detta slut föreställa katharsis? Vilken horribel antiklimax! Sjönk från fyra till två på nolltid.
Nalleman (Anmäl)   15:26 4/4
Rosamund Pike är genial! Älskar den här filmen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Gone Girl
Se filmen