Betyg idag: 2 139 Besökare idag: 6 502

Regissör:Dominic Sena
Utgivningsår:2000
Antal betyg:19709 betyg

Om Gone in 60 Seconds:

När det gäller att stjäla lyxbilar är Randall "Memphis" Raines i en klass för sig. Han gör det snabbt, professionellt och med gentlemannastil. Men efter flera framgångsrika år går han under jorden för att starta ett nytt, hederligt liv. Han slår sig ner i Pennsylvania och allt går som på räls-i fyra år. Då får han beskedet att hans lillebror Kip, som tog vid där han själv slutade, hamnat i problem med den lokala maffian efter ett misslyckat jobb. För att rädda Kips liv tvingas Randall återvända till det liv han lämnat, samla ihop sitt gamla gäng och slutföra jobbet. Men uppdraget är farligt-och snudd på omöjligt. Från början gällde det att stjäla 50 lyxbilar på två veckor. Nu måste han försöka genomföra det på 24 timmar...
Se filmen på Netflix

Regissör: Guy Norman Bee
År: 2004
Genre: Drama, Action, Thriller
Last Ride

Nicolas Cage, Giovanni Ribisi, Angelina Jolie, Delroy Lindo, Timothy Olyphant, Robert Duvall, Will Patton, TJ Cross, William Lee Scott, Scott Caan, Chi McBride, James Duval, Vinnie Jones, Christopher Eccleston, Bodhi Elfman, Grace Zabriskie, Arye Gross

Scott Rosenberg

Action, Kriminalare, Thriller

Recension Gone in 60 Seconds

- Kubrick sätter betyg 1 och skriver:
Gone in 60 seconds är snyggt filmat, med snygga skådisar och snygga bilar. Och som vanligt så är Nicholas Cage bra. Cages karaktär Randall "Memphis" Raines bror Kip accepterar uppdraget att sno 50 lyxbilar till ett visst datum, men han misslyckas och Randall som är en föredetta biltjuv måste överta uppdraget annars dödas hans bror. Randall har 3 dagar på sig, han samlar ihop sin gamla bekantskapskrets...

Recension av Gone in 60 Seconds - Läs hela!

Diskussioner om Gone in 60 Seconds  (0 diskussioner)
Kommentarer om Gone in 60 Seconds (627 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   11/10 2017
Underhållande
Stygga-Vargen (Anmäl)   5/10 2016
Skitdålig film! För det första är den astråkig, för det andra är den rörig och för det tredje är den väldigt förutsägbar. De enda som möjligen kan uppskatta den är bilnördar som inte bryr sig om hur filmen är så länge det finns bilar med i bilden.
Krille80 (Anmäl)   2/11 2014
Ganska kul historia där det ska stjälas 50 bilar under 4 dagar. Skådespelarna klarar sig faktiskt rätt hyfsat men det är väldigt ojämnt agerande. Underhållande tidsfördriv.
Harford (Anmäl)   24/10 2014
Tramsig barn-action (gjord för barn från 13 år) som är tråkig från början till slut. En av Nicolas Cages sämsta filmer, och det vill inte säga lite. Gräsligt skådespeleri och regi och uselt manus.
Canaletes (Anmäl)   22/10 2013
Man kan bara inte ta den här filmen på allvar. Usel skådespel och dialog så jag facepalmade mig själv och suckade ett antal gånger. Den här filmen borde klassas som komedi vilket man också försökte flera gånger med mindre lyckade småsekvenser och dialoger. Som exempel är det bara ta den här T.J. Cross, så usel skådespelare att han inte ens har en profilbild på IMDB! LOL! Annars så är den sjukt förutsägbar. Bilscenerna var väl okej men inget utöver det vanliga. Ett mission som är helt orealistisk med en idiotisk gangsterboss som knappt var skrämmande. Filmen skulle ha höjts om Christopher Eccleston och Vinnie Jones bytte roller helt klart. 3.4/10.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Gone in 60 Seconds
Se filmen