Good Morning, Vietnam

Originaltitel: Good Morning, Vietnam
Regissör:Barry Levinson
Utgivningsår:1987

Om Good Morning, Vietnam:

Radiohjälten Adrian Cronauer har en otrolig svada som struntar i alla militära ordningsregler. Berättelsen baseras på verklighetens Cronauer som jobbade som discjockey i Vietnam.

Titel: Patch Adams
Originaltitel: Brubaker
Regissör: Stuart Rosenberg
År: 1980
Brubaker

Robin Williams, Forest Whitaker, Tung Thanh Tran, Chintara Sukapatana, Bruno Kirby, Robert Wuhl, J T Walsh, Noble Willingham, Richard Edson, Juney Smith, Richard Portnow, Floyd Vivino, Cu Ba Nguyen, Dan Stanton, Don Stanton

Mitch Markowitz

Drama, Komedi, Krig

Recension Good Morning, Vietnam

- Paths_of_Glory sätter betyg 4 och skriver:
Klädd i en helt vanlig amerikansk militäruniform och med ett uppträdande som skulle driva en rutinerad officer till hjärtinfarkt,anländer diskjockeyn och soldaten Adrian Cornauer till Saigon. Redan morgonen därpå vrålar han ut sitt ,GOOD MORNING,Vietnam följt av den våldsammaste rockmusik som någonsin glödgat den militära radiostationens trådar. Han är dagsmarscher bakom den gräns man satt upp...

Recension av Good Morning, Vietnam - Läs hela!

Med i listor: 80-tal Top 50, Krig Top 50, Krigskomedier
Diskussioner om Good Morning, Vietnam  (0 diskussioner)
Kommentarer om Good Morning, Vietnam (251 st)
sodomiten (Anmäl)   22:41 12/1
Robin Williams- en man med mål i mun.
Rai (Anmäl)   1/1 2018
Jag vet inte, men jag har alltid tyckt att Robin Williams (frid vare med honom) har spelat över en smula bland sina karaktärer, nästa som Peter Stormare fast bättre. Hur som helst den här filmen är klart sevärd...
Filmfantast86 (Anmäl)   16/10 2017
Bra
yrkeschaufföre (Anmäl)   12/6 2017
Bra musik och Robin i sin vanliga form.
Scrapop (Anmäl)   30/10 2016
Robin Williams är filmens behållning. Ganska långsam och intetsägande berättelse egentligen. Och sen gillar jag inte hur de förminskar Vietnameserna. Väldigt märkligt hur de får amerikanerna att framstå som civiliserade och vettiga övermänniskor medan vietnameser rakt igenom känns helt efterblivna och nästan som från en annan planet.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Good Morning, Vietnam