Good People

Originaltitel: Good People
Regissör:Henrik Ruben Genz
Utgivningsår:2014

Om Good People:

Det amerikanska paret Tom och Anna Wright har bestämt sig för att starta om sina liv i London, men hamnar i svåra skulder. De hyr ut källarvåningen i sin lägenhet till en man som snart hittas död i lägenheten. När Tom och Anna hittar en stor summa pengar hos sin döda hyresgäst ser de sin väg ut ur skulderna, men inser samtidigt att situationen kräver en viss försiktighet.

Titel: Säg aldrig aldrig
Regissör: Daniel Alfredson
År: 2015
Genre: Thriller
Go with Me

James Franco, Kate Hudson, Tom Wilkinson, Omar Sy, Anna Friel, Sam Spruell, Diarmaid Murtagh, Michael Jibson, Diana Hardcastle, Oliver Dimsdale, Maarten Dannenberg, Thomas Arnold, Michael Fox (VI), Francis Magee

Kelly Masterson

Action, Kriminalare, Thriller

Diskussioner om Good People  (0 diskussioner)
Kommentarer om Good People (14 st)
KyLLo (Anmäl)   23/9 2018
En skapligt intressant thriller med riktigt obehagliga typer, råa actionsekvenser och några bra skådisar. Gillar särskilt upptakten. Dock brister det i trovärdighet på sina ställen. Åtminstone 2,5/5, så en svag trea.
chimandra (Anmäl)   15/1 2017
Kan inte på något sätt förstå de låga betyg som denna film har fått. Jag tyckte den var orginell,mycket spännande och bra skådespel av alla. Jag fick mig också en tankeställare "Vad skulle jag ha gjort i samma situation? Väldigt frestande att behålla så mycket pengar men å andra sidan vad är det för pengar ? Sen tyckte jag om att filmen fick ett lyckligt slut så nu kommer jag att sova gott, Jag rekommenderar denna välgjorda film starkt.
Krille80 (Anmäl)   1/7 2015
Inget nytt under solen här. Att en film med en sådan blek och ooriginell historia fått se dagens ljus måste ha sin orsak till att man fått någorlunda välkända skådespelare som James Franco, Kate Hudson och Tom Wilkinson till detta projektet. Tyvärr är varken Franco eller Hudson några skådespelare som kan leverera dramatiska skådespelarinsatser. De hör mer hemma i utflippade komedier eller rom-coms. Tom Wilkinson är sevärd även om inte heller han har sina bästa dagar på jobbet. 2-
Andreas_ (Anmäl)   21/5 2015
Ingen höjdare till film tyvärr, fick större förhoppningar när jag såg trailern, kändes lite som att det skulle vara en modern Shallow Grave som är en lysande film i ett liknade koncept men ack så fel jag hade, detta är inte bra överhuvudtaget utan duger endast i brist på annat. Skådisarna är mediokra och ser ointresserade ut och storyn är värdelös med tanke på alla brister i logiken och handlingen, det är nära en 1:a i betyg pga alla detaljmissar i handlingen och karaktärernas agerande känns väldigt orealistiskt filmen igenom. Inte ens en mästare som Tom Wilkinson gör någon vidare bra roll här, nä detta var en riktigt stor besvikelse och 1:an är som sagt väldigt nära men betyget landar på en svag 2:a
Zebulonm (Anmäl)   14/4 2015
En helt okey rulle. Bra story o rätt spännande....
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Good People