Good

Originaltitel: Good
Regissör:Vicente Amorim
Utgivningsår:2008

Om Good:

John, en tysk litteraturprofessor, blir indragen i Nazistpartiet i 1930-talets Tyskland. Samtidigt som det går bra för honom professionellt får han relationsproblem med sin fru Helen och sin bäste vän Maurice.
Se filmen på CDON

Regissör: Gregory Jacobs
År: 2004
Genre: Drama, Komedi, Kriminalare, Thriller
Criminal

Viggo Mortensen, Jason Isaacs, Jodie Whittaker, Steven Mackintosh, Mark Strong, Gemma Jones, Anastasia Hille, Ruth Gemmell, Ralph Riach, Steven Elder, Kevin Doyle, David de Keyser

John Wrathall

Drama, Romantik, Krig

Storbritannien, Tyskland
Diskussioner om Good  (0 diskussioner)
Kommentarer om Good (24 st)
mammene (Anmäl)   4/11 2017
8/3 2010 Ett intressant tema om hur en människa blev nazist utan att egentligen förstå hur det gick till, och framför allt utan att vilja det och för sent förstå konsekvenserna av det hela. Filmen var kaotisk i början och kanske lite svår att komma in i, men det var också Johns liv. En intressant vinkling. Vid omtitt så håller trean men inte så mycket mer, här fanns potential att utveckla mycket mer, blev lite skrap på ytan, men budskapet går fram.
tvamvarg (Anmäl)   9/1 2017
Rätt bra filmatiserad pjäs förutom ett slut som kändes rumphugget (att hans stora insikt skulle komma då köper jag inte riktigt), och att alla pratar engelska.
AlbinWesley (Anmäl)   2/7 2014
Inte så värst så värst spännande eller intressant faktiskt i mina ögon, men ändock ett stiligt kostymdrama som problematiserar tillräckligt.
henrikj (Anmäl)   18/5 2014
Förvånad över de låga betygen jag med.
zahod (Anmäl)   28/4 2014
Ojoj vilka låga betyg, den här var det inte många som förstod sig på.. Trevligt att jag får sätta första fyran då, kan medge att filmen bygger på en gimmick men i min mening var det just slutscenen som knöt ihop säcken på ett fantastiskt sätt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Good