Goon: Last of the Enforcers

Originaltitel: Goon: Last of the Enforcers
Regissör:Jay Baruchel
Utgivningsår:2017

Om Goon: Last of the Enforcers:

Under en lockout återförenas Dougs lag, Halifax Highlanders, med ett gäng nya spelare.

Titel: Goon
Originaltitel: Goon
Regissör: Michael Dowse
År: 2011
Genre: Komedi
Goon

Seann William Scott, Alison Pill, Liev Schreiber, Wyatt Russell, Marc-André Grondin, Kim Coates, Elisha Cuthbert, Jay Baruchel, Callum Keith Rennie, Jonathan Cherry, George Tchortov, Karl Graboshas, Trent Pardy, Richard Clarkin, Jason Jones, T J Miller

Jay Baruchel, Jesse Chabot

Komedi

Goon 2

Kanada
Med i listor: Ishockey
Filmnummer: 119692
Diskussioner om Goon: Last of the Enforcers  (0 diskussioner)
Kommentarer om Goon: Last of the Enforcers (10 st)
pungsnigel (Anmäl)   26/2 2018
Den har ju nånting men förstörs ju tyvärr av alla billiga skämt de lägger in.
Krille80 (Anmäl)   4/1 2018
Jag blev riktigt glad första gången jag hörde att filmen Goon(2011) skulle få en uppföljare men tyvärr är denna uppföljare sämre rakt över. Under sin speltid funderar jag t.o.m. helt ärligt över varför jag gillar den första filmen. Då man i denna uppföljare lyckats få med alla skådespelarna från den första filmen så kan ju inte svarat ligga annat än manus- och regiarbetet. Förlusten av Evan Goldberg i manusarbetet och att skådisen Jay Baruchel inte direkt imponerar som regissör kan avgjort.(4/10)
HerrNenne (Anmäl)   7/11 2017
Sämre på alla vis än första. Som andra sagt, den saknar det hjärta som första har. Jag är ändå nära att ge ett högre betyg för att jag älskar känslan jag får av karaktären Doug Glatt. Men det är det enda som finns att hämta här. Riktningen storyn tar redan från start känns som om det går rakt emot allt första filmen sa, och alla konflikter känns krystade och karaktärerna platta. Wyatt Russells karaktär har mycket potential, men man väljer den enkla nemesis-vägen, och inte ens det gör man bra.
amam (Anmäl)   27/9 2017
Väldigt svag trea. Den första filmen hade själ och hjärta. Det var det som fick den att funka. Den här filmen saknar mycket av det och det kommer inte riktigt tillbaka förrän alldeles i slutet av filmen.
kervisch (Anmäl)   10/9 2017
Funkar att se