Goon

Originaltitel: Goon
Regissör:Michael Dowse
Utgivningsår:2011

Om Goon:

Utstött från sin framgångsrika och smarta familj, ger sig en dörrvakt i kast med att bygga en halvprofessionell hockeykarriär genom att banka skiten ur motståndarna.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Danny Leiner
År: 2009
Genre: Komedi
Balls Out

Seann William Scott, Jay Baruchel, Alison Pill, Liev Schreiber, Marc-André Grondin, Eugene Levy, Kim Coates, David Paetkau, Jonathan Cherry, Ricky Mabe, Richard Clarkin, Karl Graboshas, George Tchortov, Larry Woo, Curt Keilback, Ellen David, Jeff Strome

Jay Baruchel, Evan Goldberg

Komedi

Kanada, USA
Med i listor: Ishockey
Diskussioner om Goon  (0 diskussioner)
Kommentarer om Goon (96 st)
Gordyal (Anmäl)   15:43 17/5
I över trettio år har världen fått vänta på en film motsvarande denna - ett rent mästerverk i sitt slag. Det är stenhårt och kompromisslöst. Trots att glimten i ögat finns där, trots att den lockar till flera skratt, så finns inget som helst trams. Ruskigt raka rör hela vägen. Grabbigt och våldsamt. Seann William Scotts karisma är överjävlig. Goon gjorde mig till en lyckligare människa. (12-/15)
Filmfantast86 (Anmäl)   29/10 2017
Körsbär (Anmäl)   20/8 2017
Denna sportfilm gick inte hem hos mig, trots att det t.o.m är hockey. Överdriften är för stor, om du inte kan stå på skridskor så har du inte en chans i en halv-professionell liga. Inte ens folket som slåss skulle ju ens vilja slåss emot honom, har du ingen balans så kan du heller inte slåss, säger sig självt. Nej detta funkar inte alls för mig.
lilebroer (Anmäl)   16/6 2017
Om man känner till baksidan av rollen som "enforcer" i framförallt den amerikanska hockeyn, ett ämne som de enbart vidrör några få sekunder, så är det svårt att charmeras av deras romantiserande av denna uppoffring. Bättre att se dokumentären the last galdiators.
vonadel (Anmäl)   31/5 2017
Hade lite högre förväntningar på denna, även om den inte är dålig. Det mest intressanta är nog att den bygger på en verklig person (Doug Smith). Hade nog varit bättre med en ren dokumentär om honom istället. Men, den var tydligen tillräckligt bra för en uppföljare. 5/10
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Goon