The Goonies - dödskallegänget

Originaltitel: The Goonies
Regissör:Richard Donner
Utgivningsår:1985

Om The Goonies - dödskallegänget:

"Här händer det aldrig något", säger Mikey, ledaren för dödskallegänget. Han vet inte att han och hans sex kompisar snart kommer få mer än nog av spänning och mystik. Allt börjar när de hittar Enögde Willys skattkarta. De känner genast igen några viktiga landmärken och anar var skatten finns.
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: Indiana Jones and the Temple of Doom
Regissör: Steven Spielberg
År: 1984
Genre: Action, Äventyr
Indiana Jones och de fördömdas tempel
Titel: Monsterklubben
Regissör: Tommy Lee Wallace
År: 1990
Genre: Drama, Thriller, Skräck, Fantasy, Mysterium
Det

Sean Astin, Josh Brolin, Jeff Cohen, Corey Feldman, Kerri Green, Martha Plimpton, Jonathan Ke Quan, John Matuszak, Robert Davi, Joe Pantoliano, Anne Ramsey, Lupe Ontiveros, Mary Ellen Trainor, Keith Walker, Steve Antin

Chris Columbus

Komedi, Familjefilm, Äventyr

Recension The Goonies - dödskallegänget

- connya sätter betyg 4 och skriver:
Det hela börjar som ett drama. Egentligen. För även fast vi får se en ganska intensiv inledning med Fratelli - syskonen som räddar en av de sina ur fängelset stiftar vi sedan bekantskap med gänget som kallar sig "The Goonies" på ett ganska vardagligt plan. Men efter att de hittar en gammal skattkarta på Mikeys (Sean Astin - numera känd som Sam i Sagan Om Ringen.) vind som skall leda dem till en...

Recension av The Goonies - dödskallegänget - Läs hela!

Diskussioner om The Goonies - dödskallegänget  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Goonies - dödskallegänget (373 st)
Raimo_1985 (Anmäl)   22:26 20/5
Lite väl skrikig och lite för lång men fan, det här är en extremt rolig och helt hysterisk film som gjorde en jobbig kväll mycket lättare. Jag såg den nu för första gången.
Misslovemovie (Anmäl)   11/2 2018
Min absoluta favoritfilm som barn. Varför görs det inte såna här filmer längre?
yrkeschaufföre (Anmäl)   11/2 2018
Sjukt ologisk och med en av mina hatskådisar (Jonathan Ke Quan) och mer än halva filmen utspelar ju sig i en grotta, måste varit billig å producera. Men vilka 80-talsfilmer är inte ologiska? ganska många av mina favoriter är på nästan samma nivå. Så den får godkänt.
myslas (Anmäl)   25/12 2017
Såg om filmen på TV idag och försökte plocka bort nostalgiglasögonen den här gången och måste nog säga att den egentligen inte är så bra som jag alltid tänkt mig. Inte för att jag någonsin jämfört den med E.T. eller något men jag har lyckats bortse från en del svagheter som filmen har hur som helst. Skurkarna är ordentligt korkade men inte charmiga på samma sätt som i exempelvis Ensam hemma. Det är fortfarande kul historia och jag skrattar ändå en hel del men det går helt enkelt inte att blunda bort en del dumheter och manushål heller. Sänkt betyg till 3.
Starkbröl (Anmäl)   9/8 2017
Halvtrist och helologisk barnfilm, men jag förstår att det äventyrliga funkade för barnen som såg den när den kom. Väldigt lik Indiana Jones-filmerna i krypandet, springandet, skrikandet, döingar som hoppar fram och listiga fällor.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Goonies - dödskallegänget