Gore in Venice

Originaltitel: Giallo a Venezia
Regissör:Mario Landi
Utgivningsår:1979

Om Gore in Venice:

Flavia och Fabio har ett förhållande. Fabio gillar att andra ser på när han älskar med Flavia. Han börjar sedan med att finna njutning i att piska och förnedra Flavia och när han tröttnar på det, så vill han gå ännu längre genom att Flavia ska prostituera sig, medan Fabio ser på och eggar sig.

Leonora Fani, Jeff Blynn, Gianni Dei, Michele Renzullo, Eolo Capritti, Vassili Karis, Giancarlo Del Duca, Mariangela Giordano

Aldo Serio

Thriller

Thriller in Venice

Italien
Med i listor: Giallo
Diskussioner om Gore in Venice  (0 diskussioner)
Kommentarer om Gore in Venice (14 st)
haajen (Anmäl)   23/12 2018
Riktigt fräsch rulle som är omöjlig att ta på allvar, inkompetent på alla sätt och vis. Det som saknas i form av manus, regi, skådespeleri ersätts med oändliga mjukporrscener som bara bidrar till att göra filmen det som är oförlåtligt: T R Å K I G! Den som förväntar sig schysst gore blir nog besviken, scenerna är så dåligt gjorda så att en skrattar istället för att bli skrämd/äcklad.
Korben_Dallas (Anmäl)   23/1 2015
What can I say? I have a soft spot for hardcore sleaze
idd (Anmäl)   20/3 2012
sunkig å ovanligt kvinnohatande, även för genren.. inga överraskningar där förvisso, men den äggätande snuten e ju fantastisk! helt ok giallo men inget fantastiskt..
schramm (Anmäl)   25/1 2011
Brukar beskrivas som, tillsammans med New York Ripper och The Killer Is Still Among Us, som den skitigaste och våldsammaste giallon som gjorts. Och visst, våldet är rått (om än inte lika illa som i NYR), men sleazet är så utdraget att filmens tempo punkteras helt. Ändlösa onaniscener och omotiverat mycket knulla i tid och otid som pågår i evigheter är inte min kopp te. Och kvinnosynen i filmen är ta mig fan ännu sämre än den brukar vara i italienskfilm. På den positiva sidan så har filmen en unik stämning. Och när det inte knullas eller våldtas så är det hela underhållande. Men filmens rykte är bättre än själva filmen.
akasava (Anmäl)   27/11 2008
Effektiv skäpfilm. Udda handling, udda karaktärer, ett asskönt jazzigt soundtrack av Berto Pisano och några riktigt starka scener. Känns till utseendet som en tv-film, på ett rätt härligt sätt. Har dock väldigt svårt att tro att den här skulle ha visats på tv. Tveksamt om den skulle få visas ens idag?
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Gore in Venice