Gothika

Originaltitel: Gothika
Regissör:Mathieu Kassovitz
Utgivningsår:2003

Om Gothika:

När kriminalpsykologen Miranda Grey vaknar och finner att hon är patient på sjukhuset där hon själv arbetar vet hon först inte vad hon ska tro. Hennes förvirring tilltar när hon inser att hon också är misstänkt för mordet på sin man och att hon inte har något minne av kvällen då han bragtes om livet. Så småningom börjar dock pusselbitarna att falla på plats så att Miranda kan urskilja den fula sanningen.
Se filmen på iTunes

Regissör: William Malone
År: 1999
Genre: Thriller, Skräck
Ondskans hus

Halle Berry, Robert Downey Jr, Penélope Cruz, Charles S Dutton, John Carroll Lynch, Bernard Hill, Dorian Harewood, Bronwen Mantel, Kathleen Mackey, Matthew G Taylor, Michael Perron, Andrea Sheldon

Sebastian Gutierrez

Thriller, Skräck, Mysterium

Recension Gothika

- Bahamut sätter betyg 3 och skriver:
Gothika är som kanske kan förstås av namnet en rysare. I huvudrollen ser man kriminalpsykologen Miranda Grey (Halle Berry) som jobbar på en anstalt för psykiskt sjuka. Efter en mystisk olycka och det skrämmande mötet med en främmande kvinna så vaknar Miranda upp i en av sina egna celler och behandlas som om hon vorre en av sina egna patienter. Och ännu värre är att hon beskylls för mordet på sin egen...

Recension av Gothika - Läs hela!

Diskussioner om Gothika  (0 diskussioner)
Kommentarer om Gothika (614 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   8/11 2016
Lite banal och förutsägbar är den ju men i övrigt är den faktiskt väldigt bra och spännande. En av de bättre filmerna som gjordes under 00-talet. Halle Berry gör väldigt bra ifrån sig. Svag 5:a.
Supernaut (Anmäl)   21/11 2014
Förutsägbar, medioker och dålig.
Krille80 (Anmäl)   2/11 2014
En mainstream "skräckis" av B-filmstyp med överskattade Hale Berry i huvudrollen. Blinkande lampor, halvdan "twist" och omotiverade skräckeffekter räddar inte den här filmen. Jag måste emellertid ge lite cred för slutscenen, den var ok.
marleey (Anmäl)   15/8 2014
Dunkla korridorer på ett psykhem för kvinnor, lägg där till en slottsliknande byggnad som lider av strömavbrott i ett konstant oväder. Smashboll någon? Till min förvåning så var det inte så fruktansvärt läskig. Med dem premisserna så borde man få till något bättre. Spännande ja, men läskig? Nej. Halle Berry är bra i en filmen som börjar bra men sedan börjar kännas mer och mer seg. Den blandar friskt mellan olika teman. Ska den vara övernaturlig? Mystisk? Kriminalare? Känns som att filmen inte riktigt vet vilket ben den ska stå på vilket är filmens stora problem. Robert Downey Jr. förtjänar också ett omnämnande för sin insats som är bra. Att Limp Bizkit avslutar filmen med att ta Behind Blue Eyes till slakthuset sänker givetvis betyget.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Gothika