Grace Is Gone

Originaltitel: Grace Is Gone
Regissör:James C Strouse
Utgivningsår:2007

Om Grace Is Gone:

Stanley får reda på att hans fru som är militär har dött i kriget i Irak. Istället för att berätta detta för sina två döttrar tar han med dem på en roadtrip genom USA samtidigt som han försöker reda ut sina komplicerade känslor över kriget.
Se filmen på CDON

Originaltitel: Shattered Glass
Regissör: Billy Ray
År: 2003
Stephen Glass - rubrikernas man

John Cusack, Marisa Tomei, Doug Dearth, Michael Thomas Dunn, Brian Patrick Farrell, Andrea Frisby, Shélan O'Keefe, Gracie Bednarczyk, Suzanne Lang, Alessandro Nivola

James C Strouse

Drama

Diskussioner om Grace Is Gone  (0 diskussioner)
Kommentarer om Grace Is Gone (36 st)
jonbo (Anmäl)   09:56 14/2
Lyckas med att vara jordnära och finstämd utan att propagera för något särskilt, vilket uppskattas.
GinNTonic (Anmäl)   7/5 2016
Den var rätt fin men jag tycker att Cusack spelar över en del, för mycket manér. Den lyckades dock beröra en del mot slutet, och de två döttrarna var suveränt regisserade! Fantastiskt naturliga, och intressanta karaktärer som man verkligen bryr sig om, det är sällan man ser barnroller med sådan substans. En haltande fyra blir betyget tack vare det.
Gigi1943 (Anmäl)   21/10 2012
Hm ... tyckte den var så typiskt amerkansk (och det var den naturligtvis), sorry, inget som berörde mig.
sannakj (Anmäl)   10/10 2012
Otroligt vacker berättelse om hur svårt det är när livet förändras från en minut till en annan. Familjebanden stärks och en annan typ av kärlek hittar plats.
KyLLo (Anmäl)   6/10 2012
Filmen sticker ut lite trots att grundstoryn (en familjemedlem dör) känns bekant från åtskilliga filmer. Den utvecklas till något av en roadmovie där huvudpersonerna fylls av inre känslor som ibland bubblar över. Många scener känns genomtänkta och genomarbetade. Den symboliska scenen med "lekstugan" tycker jag är otroligt fin. Trots tragiken är det ganska gott om mörk humor, där man kan skratta åt eländet. Jag tycker exempelvis att det är mer underhållande än påfrestande när systrarna börjar bråka hela tiden. Det är nog många som kan känna igen sig själva eller närstående i scener. Bra skådespel, även från barnen. Men filmen har i mitt tycke ett stort problem som håller betyget nere. Jag får en stor klump i halsen. Inte för att det är sorgligt (vilket det också är), utan för att pappan är så egocentrisk och oärlig. Det gör särskilt ont i mig när det går ut över barnen. Det här är nog inte en film man ska se om man vill ha en rolig kväll, utan snarare precis innan man ska gå till sängs.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Grace Is Gone