Grace of Monaco

Originaltitel: Grace of Monaco
Regissör:Olivier Dahan
Utgivningsår:2014

Om Grace of Monaco:

En historia från tidigt 1960-tal som fokuserar på den förre Hollywoodstjärnan Grace Kellys äktenskaps- och identitetskris och en politisk dispyt mellan hennes man, Monacos prins Rainier III, och Frankrikes Charles de Gaulle.

Titel: The King's Speech
Regissör: Brian Burns
År: 2002
Genre: Komedi, Romantik
You Stupid Man

Nicole Kidman, Tim Roth, Frank Langella, Paz Vega, Milo Ventimiglia, Parker Posey, Derek Jacobi, Roger Ashton-Griffiths, Geraldine Somerville, Nicholas Farrell, Robert Lindsay, Olivier Rabourdin, Jeanne Balibar, Flora Nicholson, André Penvern

Arash Amel

Drama, Romantik, Biografi

Frankrike, USA, Belgien, Italien, Schweiz

Recension Grace of Monaco

- Mat1az sätter betyg 3 och skriver:
När Grace Kelly år 1956 gifte sig med Furst Rainer III av Monaco lär Alfred Hitchcock ha sagt att han var mycket glad för sin favoritskådespelerskas skull – då hon hittat en så pass bra roll. Vad Hitchcock syftade på, och som Grace senare fick lära sig den hårda vägen, var att livet som prinsessa inte är så glamoröst som det låter. Det är inte någon man är, det är en roll man spelar – i resten av sitt...

Recension av Grace of Monaco - Läs hela!

Diskussioner om Grace of Monaco  (0 diskussioner)
Kommentarer om Grace of Monaco (33 st)
okidoki (Anmäl)   19:49 23/4
Klart underhållande!
mammene (Anmäl)   18:49 7/1
Nästan som att komma in i en saga, vackra miljöer och kläder. Nicole Kidman passar väldigt bra här, men så involverad blir jag inte, snygg att titta på.
LadyFlanders (Anmäl)   22:37 4/1
Tunn.
yrkeschaufföre (Anmäl)   01:39 4/1
Behållningen är helt klart 60-talet, handlingen tillför inte mycket.
Dorianna (Anmäl)   21:54 2/1
Älskar kostymfilmer med vackra kläder o miljöer, gärna med bra skådisar och en speciell tidsepok som ska gestaltas. Finns allt av det här, men storyn engagerar inte tillräckligt, så kan ej ge högre betyg.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Grace of Monaco
Se filmen