Gracie

Originaltitel: Gracie
Regissör:Davis Guggenheim
Utgivningsår:2007

Om Gracie:

15-åriga Gracie Bowen bor i South Orange, New Jersey och är den enda flickan i en familj med tre bröder. Familjens liv kretsar nästan totalt runt fotboll: hennes pappa och bröder är besatta av sporten och tränar på bakgården varenda dag från morgon till kväll. Tragedin slår dock till när Gracies storebror, Johnny, stjärnan i skolans fotbollslag och Gracies enda allierade dör i en bilolycka. Gracie bestämmer sig i all sin sorg för att försöka ta broderna plats i pojkarnas fotbollslag.

Titel: Skruva den som Beckham
Regissör: Antonio Negret
År: 2012
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller
Transit

Christopher Shand, Carly Schroeder, Karl Girolamo, Vasilios 'Billy' Mantagas, Donnie Gray, Emma Bell, Dermot Mulroney, Hunter Schroeder, Trevor Heins, Josh Barclay Caras, Elisabeth Shue

Lisa Marie Petersen, Karen Janszen, Andrew Shue, Ken Himmelman, Davis Guggenheim

Drama

Med i listor: Fotboll
Diskussioner om Gracie  (0 diskussioner)
Kommentarer om Gracie (18 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   21/9 2016
Är inte det minsta intresserad av fotboll men tycker ändå detta är en väldigt bra, intressant och gripande film med bra skådespelare.
henrikj (Anmäl)   6/2 2014
Varför kör dom på sjumanna-plan?!
Bumsi (Anmäl)   14/10 2013
som ett långt krystat rockymontage utan mening
KyLLo (Anmäl)   25/8 2013
Precis som många andra sportfilmer så har den ett fint budskap, men är klyschig och ointressant.
Bloodcolored (Anmäl)   21/8 2013
Standard underdog film. Lyckas väldigt dåligt mad att skildra fotboll som sport men en liten rysning fick man ju iallafall när bollen gick i mål. Svag trea.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Gracie