Gräsänklingar

Originaltitel: Gräsänklingar
Regissör:Hans Iveberg
Utgivningsår:1982

Om Gräsänklingar:

Garys fru ska resa bort och han kör henne till Arlanda. Gary har tänkt sig en vecka med hårt arbete men på flygplatsen träffar han Lasse, och därefter blir inget som Gary tänkt sig. En osannolik vänskap utvecklas mellan de två och Gary lyckas under veckan orsaka en bilkrock, tappa bort ett av Lasses barn, bli involverad i ett bankrån och till och med missa sin egen arkitektutställning där han ska hålla invigningstalet.

Titel: Tuppen
Originaltitel: Zorn
Regissör: Gunnar Hellström
År: 1994
Zorn
Titel: Who's Harry Crumb?
Originaltitel: Who's Harry Crumb?
Regissör: Paul Flaherty
Originaltitel: Spies Like Us
Regissör: John Landis
År: 1985
Spioner är vi allihopa

Gösta Ekman, Janne 'Loffe' Carlsson, Lena Olin, Mona Seilitz, Lis Nilheim, Börje Nyberg, Sten Johan Hedman, Peter Harryson, Lennart R Svensson, Svante Grundberg, Claire Wikholm, Stig Ossian Ericson, Kim Anderzon, Lena Nyman, Marika Lindström

Åke Cato, Jan Richter

Komedi

Sverige
Diskussioner om Gräsänklingar  (0 diskussioner)
Kommentarer om Gräsänklingar (70 st)
päronanton (Anmäl)   21:31 26/1
Små rolig svensk åttiotals film! Bra musik! Kul med åttiotal!
wasteoftime (Anmäl)   3/3 2018
Ja, vad ska man egentligen säga om det här? Den slank med i en shoppingrunda på Discshop (Gösta Ekman-rullar är nästintill oemotståndliga) och jag har aldrig sett den innan. Är väl inget stort fan av Janne "Loffe" Carlsson direkt, men här gör han en ganska bra insats. Det är väl iofs inte att han är direkt dålig som är mitt problem med honom, men hans karaktärer är ju oftast vad de är. Så även här, men det funkar ganska bra jämte den som (nästan) alltid aviga Gösta Ekman. Det är ju kul att se för skådespelarna, och det finns ett visst underhållningsvärde här och där, inte minst när Ekman flyger solo. Men bra det är det ju inte. Ingen katastrof heller, men ja. Det är väldigt svårt att sätta ett betyg på det här. Men det får väl landa på 0,4 på SH-skalan.
yrkeschaufföre (Anmäl)   24/9 2017
Jag gillar inte Lasse men nu när jag såg om den inser jag att Gary är rätt vidrig han åxå. Bäst är Lena Olin.
Bumbi78 (Anmäl)   7/4 2017
Alltså, tidsbilden, nostalgivärdet och de klassiska svenska skådisarna får stå gör betyget. För detta är en slafsigt ihopsatt komedi utan någon större tanke bakom, men samtidigt riktigt charmig på sina ställen. Uppskattas antagligen mer om man som jag såg först som liten. Lena Olin var riktigt snygg back in the days. *L*
Stygga-Vargen (Anmäl)   10/12 2016
Seg och tråkig smörja som inte leder nånstans.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Gräsänklingar