Betyg idag: 1 465 Besökare idag: 7 013

Originaltitel: Gravity
Regissör:Alfonso Cuarón
Utgivningsår:2013

Om Gravity:

Dr. Ryan Stone är en medicintekniker som är ute på sitt första uppdrag i rymden tillsammans med den erfarna astronauten Matt Kowalsky som är ute på sin sista resa före pensionen. Rymdfärjan förstörs, Stone och Kowalsky är helt ensamma – och endast ihopkopplade med varandra glider de ut i mörkret. Av tystnaden förstår de att all kommunikation med Jorden har brutits och samtidigt som rädslan övergår i panik så försvinner lite syre för varje litet andetag.

Titel: Interstellar
Regissör: Sebastián Cordero
År: 2013
Genre: Thriller, Science Fiction
Europa Report

Sandra Bullock, George Clooney, Ed Harris (röst), Phaldut Sharma (röst), Orto Ignatiussen (röst)

Alfonso Cuarón, Jonás Cuarón

Drama, Thriller, Science Fiction

USA, Storbritannien

Recension Gravity

- Newt sätter betyg 5 och skriver:
Bildspråket rör om som en elvisp i hjärta och mage – men även hjärna. För bakom den känslomässiga, och ganska så enkla premissen, så finns det massor av tankeväckande teman och mångbottnade metaforer.

Recension av Gravity - Läs hela!

Kommentarer om Gravity (437 st)
Rai (Anmäl)   21:26 14/2
Inte så tokig, speciellt in om man ser den i 3D...
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
kryttan (Anmäl)   16/10 2017
Såg om den för 3:e gången nu, Alltså ljudet och 3D-bilden är inget annat än fantastiskt, så spännande att magen knyter sig. En av de mest spännande filmer jag någonsin sett, sjukt bra på alla vis. Tycker Bullock är strålande i sin roll.
widez (Anmäl)   13/5 2017
Mycket snygg film. Den är dock inte speciellt trovärdig, även om det verkar som att den vill ge sken av det. Nästan alla detaljer som för berättelsen framåt kommer från antingen vetenskapliga felaktigheter eller övernaturliga förmågor.
Sarakin76 (Anmäl)   26/3 2017
Fantastisk enkel og spennende film, visuelt mesterlig.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Gravity
Se filmen