Grease

Originaltitel: Grease
Regissör:Randal Kleiser
Utgivningsår:1978

Om Grease:

50-tal, rock 'n' roll och kärlek i denna musikalfilm om några ungdomar sista året på high school.
Se filmen på Plejmo

Genre: Drama, Romantik
Dirty Dancing
Titel: Cry-Baby
Originaltitel: Cry-Baby
Regissör: John Waters (I)
År: 1990
Regissör: Milos Forman
År: 1979
Genre: Drama, Komedi
Hair

John Travolta, Olivia Newton-John, Jamie Donnelly, Stockard Channing, Jeff Conaway, Sid Caesar, Eve Arden, Joan Blondell, Dinah Manoff, Kelly Ward, Edd Byrnes, Barry Pearl, Michael Tucci, Didi Conn, Franke Avalon, Alice Ghostley, Dody Goodman

Allan Carr, Bronte Woodard

Komedi, Romantik, Musikal

Recension Grease

- connya sätter betyg 4 och skriver:
Jag har väl kanske aldrig riktigt varit svag för musikaler även fast jag inte har någonting riktigt emot dem. Det känns samtidigt lite fegt att tycka att just Grease kanske är den bästa utav dem alla. Men varenda gång jag ser John Travolta som Danny och Oliva Newton som Sandy så kan jag inte låta bli att älska filmen så mycket. Allting utspelar sig på 50 - talet kring ett gäng high school ungdomar...

Recension av Grease - Läs hela!

Med i listor: Scenmusikaler
Diskussioner om Grease  (0 diskussioner)
Kommentarer om Grease (773 st)
Solidus (Anmäl)   10:11 10/5
Många ögonbryn har höjts när jag har erkänt att jag inte har sett GREASE, men nu har det äntligen blivit av och jag gillar det jag ser. Det är löjligt, men det känns att det är med flit och det går inte motstå filmens musiknummer och enorma charm som kastas över en.Det känns som regissören har filmatiserat en musikal utifrån ett serietidningsperspektiv. Det överdrivna skådespelet tillsammans med sin lökiga dialog får mig att fnissa till flera gånger. Dessutom är det stort sett omöjligt att stå still när filmens kända låtar börjar spelas. En härlig liten pärla.
yrkeschaufföre (Anmäl)   12:22 2/4
jaha, det var därför det kände som om jag sett den nyligen, jag hade sett den nyligen.
yrkeschaufföre (Anmäl)   31/12 2017
Jodå, jag har sett den för många gånger, den har sina problem men jag blir alltid glad av att se den och höra den sköna musiken. Femman får stå kvar.
Henkepedia (Anmäl)   31/12 2017
Antingen har man sett den för många gånger men denna musikal håller än. Stark trea
Rai (Anmäl)   27/12 2017
Visst en klassiker, men det finns bättre filmer...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Grease