Great Balls of Fire

Originaltitel: Great Balls of Fire
Regissör:Jim McBride
Utgivningsår:1989

Om Great Balls of Fire:

Jerry Lee Lewis var pionjär inom sitt område och skandalomsusad under i stort sett hela sitt liv.

Titel: Ray
Originaltitel: XXXL: The John Holmes Story
Regissör: Dave Hills
År: 2000
John Holmes: Verklighetens Dirk Diggler

Winona Ryder, Alec Baldwin, Dennis Quaid, Trey Wilson, Lisa Blount, Lisa Jane Persky, Stephen Tobolowsky, John Doe

Jim McBride, Jack Baran, Myra Lewis, Murray Silver Jr

Drama, Biografi

Med i listor: Riktiga musiker
Diskussioner om Great Balls of Fire  (0 diskussioner)
Kommentarer om Great Balls of Fire (39 st)
päronanton (Anmäl)   19:23 27/5
Filmen i sin helhet är sådär tycker jag! Jag ger filmen en fyra för en av mina favorit skådespelerskor är med Winona Ryder! Och hon är alltid lysande!
Bumbi78 (Anmäl)   22:59 21/1
Jerry Lee Lewis "biografi". Musiken, färgerna, bilarna och hela atmosfären finns på plats. Och trots någon allvarlig del är det ändå en rätt renodlad komedi där det stundtals känns som en episod ur Grease.
RustyFilm (Anmäl)   9/12 2016
Hyfsad underhållning om man gillar 50-talet och dess musik, och det gör man ju. Filmen följer till 100% den mytbild som finns om Jerry Lee Lewis och det är väl bra att man slipper bli omskakad på den punkten. Skådespeleriet är ganska dåligt på flera håll (Winona Ryder undantaget). Dennis Quaids skulle göra sig bättre som Åsa-Nisse.
Stygga-Vargen (Anmäl)   24/9 2016
Väldigt bra, välgjord och värdig filmbiografi om "The Killer". Mycket bra musik och bra skådespeleri.
Krille80 (Anmäl)   24/11 2014
Det måste vara få personer som inte har hört låten"Great balls of fire" av Jerry Lee Lewis. Detta är filmen om 50-talrockstjärnans uppgång och fall. Den är intressant och Dennis Quaid gör ett roligt porträtt av Jerry Lee Lewis men det lyckas inte riktigt leva upp till mina förväntningar. Det är Lewis röst men kul är att Dennis Quaid spelar piano. 2+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Great Balls of Fire