Green Lantern

Originaltitel: Green Lantern
Regissör:Martin Campbell
Utgivningsår:2011

Om Green Lantern:

Testpiloten Hal Jordan lever ett bekymmerslöst liv med snabba jaktplan och ännu snabbare relationer som främsta intressen tills den dag han mot sin vilja rekryteras att bli en Green Lantern, en medlem i en styrka med övermänskliga krafter vars liv vigs åt att beskydda universum. Hal tvivlar på att han är rätt man för jobbet men när utomjordiska krafter hotar världen finns det bara två val: att fly eller att slåss.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Peter Berg
År: 2008
Genre: Drama, Komedi, Action, Fantasy
Hancock

Ryan Reynolds, Blake Lively, Peter Sarsgaard, Mark Strong, Tim Robbins, Taika Waititi, Temuera Morrison, Jay O Sanders, Angela Bassett, Dylan James, Mike Doyle, Jon Tenney, Geoffrey Rush (röst), Michael Clarke Duncan (röst), Clancy Brown (röst)

Greg Berlanti, Michael Goldenberg, Michael Green, Marc Guggenheim

Action, Kriminalare, Thriller, Science Fiction, Fantasy

Recension Green Lantern

- Mihon86 sätter betyg 2 och skriver:
Manuset i filmen är barnsligt förutsägbart och innehåller så många fel och pinsamheter att det känns nästan otroligt att Warner Bros (som ligger bakom 'Batman' & 'Superman') godkänner det och lägger ut 400 miljoner dollar för filmen och reklamen. Det är där som man mister filmen, i reklamen. När studion har marknadsfört filmen så mycket genom klipp och förlängda trailers så finns det inga överraskningar...

Recension av Green Lantern - Läs hela!

Med i listor: Superhjältar
Diskussioner om Green Lantern  (0 diskussioner)
Kommentarer om Green Lantern (198 st)
Engravadlax (Anmäl)   9/8 2018
Största problemet är att CG:n ser 10 år gammal ut för sin tid. I övrigt bara en medelmåttig superhjältefilm, inte speciellt bra, men underskattad egentligen.
Murvel48 (Anmäl)   8/3 2018
Ännu en superhjältefilm som verkar vara gjord för trettonåringar. Alla scener som Ryan Reynolds var med i var ju störtlöjliga. Helt värdelöst.
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
Harford (Anmäl)   24/7 2017
Helt enkelt usel från början till slut. Till och med Ryan Reynolds avskyr den. Och man förstår varför.
Sarakin76 (Anmäl)   3/2 2017
Hva er greia?