Gregory's Girl

Originaltitel: Gregory's Girl
Regissör:Bill Forsyth
Utgivningsår:1981

Om Gregory's Girl:

En skotsk komedi om den unge, blyge och klumpige Gregory som faller för Dorothy, en tjej som är allt han drömt om och dessutom mycket bättre än killarna på fotbollsplanen.

Titel: Hot Rod

Bill Forsyth

Komedi, Romantik

Storbritannien
Med i listor: Fotboll
Diskussioner om Gregory's Girl  (0 diskussioner)
Kommentarer om Gregory's Girl (21 st)
fridenpaden (Anmäl)   28/1 2018
Känns gammal och möglig på ett riktigt dåligt sätt.
Hypostas (Anmäl)   20/6 2016
Den här filmen känns oerhört daterad på många sätt, men den har en ändå en viss charm som gör att jag ger en något tveksam rekommendation och sätter en riktigt svag trea.
Albion (Anmäl)   10/1 2016
Dumcharmig och mycket trivsam mitt i alla fånigheter. En medioker film som pimpats med rätt mängd ungdomlig charm helt enkelt. Betyget blir en svag 3;a, dvs 3-
Snah (Anmäl)   3/6 2014
Här får jag hålla med P-H. Inte var det något speciellt och skrapar en lite på den "charmiga" ytan så finns både ett och två ton sexism. Typisk fotbollsfilm, så klart.
vonadel (Anmäl)   22/2 2012
Charmigt? Ja, det är ju det bästa ordet. Så enkelt är det. Såg den första ggn när jag var i tidiga tonåren och gillade den mycket redan då. Nu, många år senare var det dags att se om den, och visst är det fortfarande en riktigt skön film. Allra bäst är fortfarande när Dorothy kommer in i omklädningsrummet och Gregory 'tvingas' skyla sina bröstvårtor med pekfingrarna. En klassiker! :)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Gregory's Girl