Gremlins

Regissör:Joe Dante
Utgivningsår:1984
Antal betyg:11908 betyg

Om Gremlins:

Mogwais är små, gulliga varelser som blir mordiska gremlins när de får vatten på sig och ännu värre om de matas efter midnatt. Självfallet stannar Billys klocka - och en ryslig katastrof drabbar snart den lilla staden.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Bettina Hirsch
År: 1987
Genre: Komedi, Skräck
Glufz

Zach Galligan, Phoebe Cates, Hoyt Axton, Frances Lee McCain, Corey Feldman, Keye Luke, John Louie, Dick Miller, Jackie Joseph, Polly Holliday, Judge Reinhold, Edward Andrews, Glynn Turman, Frank Welker (röst), Howie Mandel (röst), Don Steele (röst)

Chris Columbus

Komedi, Skräck, Fantasy

Recension Gremlins

- Bobby Peru skriver:
Regissören Joe Dante slog igenom på allvar med Gremlins från 1984. Det är en heltokig hyllning till gamla matinéer som Dante var, och fortfarande är, så besatt av. Filmen utspelas kring jul i den lilla staden Kingston Falls. Det är en ganska fridfull och händelselös stad. Men inte så länge till. Billy (Zach Galligan) står i fokus. Hans pappa (Hoyt Axton) köper en konstig varelse i ett chinatown....

Recension av Gremlins - Läs hela!

Med i listor: Skräck Top 50
Diskussioner om Gremlins  (0 diskussioner)
Kommentarer om Gremlins (351 st)
RunRiot (Anmäl)   7/12 2018
Gillade den bättre när jag var yngre. Ganska gullig, men rätt platt och plotholesen avlöser varandra.
fisk0 (Anmäl)   19/8 2018
Svag trea. Som helhet funkar den inget vidare, men den har en del riktigt fina effekter och ett par minnesvärda scener.
WillyV (Anmäl)   29/3 2018
Klart underhållande och skönt våldsam för att vara barnfilm. Nostalgi som håller hyfsat än idag.
Rai (Anmäl)   1/1 2018
Tja, varför inte? Sämre filmer finns ju helt klart!!!
jopjop (Anmäl)   23/12 2017
Bra är den inte... Svag tvåa.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Gremlins
Se filmen