Betyg idag: 1 811 Besökare idag: 6 478

Originaltitel: Grizzly Man
Regissör:Werner Herzog
Utgivningsår:2005

Om Grizzly Man:

I tretton somrar dokumenterade Timothy Treadwell sitt liv bland Alaskas grizzlybjörnar tills han och hans flickvän i oktober 2003 blev dödade av en av björnarna. Han var medveten om farorna men såg sig som björnarnas beskyddare och såg sin uppgift att leva och dö för dem. Filmen består till stor del av Treadwells eget filmmaterial.
Se filmen på iTunes

Werner Herzog

Dokumentär

Recension Grizzly Man

- Exterus sätter betyg 4 och skriver:
Grizzly Man är en helt lysande dokumentär av Werner Herzog om björnfantasten Timothy Treadwell. Timothy Treadwell var en lite udda individ som spenderade 13 somrar i Alaska helt ensam med en stor population av grizzlybjörnar och som till slut blev dödad och uppäten av en av dem, tillsammans med sin flickvän. Herzog har tagit material från Treadwells egna arkiv och sammanställt det med intervjuer och...

Recension av Grizzly Man - Läs hela!

Med i listor: Filmfrossa på Hagabion 2006, Stockholm XVI Collage
Diskussioner om Grizzly Man  (0 diskussioner)
Kommentarer om Grizzly Man (490 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   15:14 21/10
stämningsfull dokumentär
kryttan (Anmäl)   09:18 25/9
Blir mest förbannad på Timothy, en björn är helt likgiltig över människor, de ser oss som mat, inget annat. Herzog gör en skaplig dokumentär men Timothy är bara dum i huvudet.
Gubbkepan (Anmäl)   04:17 25/9
Det här är en av de där filmerna jag återkommer till ungefär en gång om året. Jag älskar den! En vacker naturdokumentär med en otroligt fascinerande huvudperson, Timothy Treadwell. Rekommenderas starkt.
Ful_fisk (Anmäl)   5/11 2016
Riktigt fin och bra dokumentär om en märklig människa. Herzog levererar även på äldre dagar! Märker bland kommentarerna att många verkar antingen älska eller hata Timotthy Treadwill; själv tycker jag mest om att luta mig tillbaka och intresserat observera. Måste inte ha en åsikt om absolut allting.
Orichime (Anmäl)   11/10 2016
Det här är bland det konstigaste jag sett i dokumentärväg. Och obducenten skrämmer skiten ur mig.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Grizzly Man