Gröna fingrar

Originaltitel: Greenfingers
Regissör:Joel Hershman
Utgivningsår:2000

Om Gröna fingrar:

En grupp kriminella gör trädgårdsodling till en del av sin rehabiliteringsprocess. Odlandet går så bra att de till slut ställer upp i anrika trädgårdstävlingen Hampton Court Garden Show där en av dem blir förälskad i dottern till en av Storbritanniens främsta trädgårdsexperter.

Titel: Holes
Regissör: Rob Schneider
År: 2007
Genre: Komedi
Big Stan
Titel: Ernest bakom lås och bom
Originaltitel: Ernest Goes to Jail
Regissör: John R Cherry III
År: 1990
Genre: Komedi, Familjefilm
Ernest bakom lås och bom
Titel: Lottomiljonären
Regissör: Charles Martin Smith
År: 2008
Genre: Komedi, Kriminalare, Äventyr
Stone of Destiny

Helen Mirren, Clive Owen, David Kelly, Warren Clarke, Danny Dyer, Adam Fogerty, Paterson Joseph, Natasha Little

Joel Hershman

Komedi

Storbritannien, USA
Diskussioner om Gröna fingrar  (0 diskussioner)
Kommentarer om Gröna fingrar (14 st)
Salvation_Mind (Anmäl)   28/6 2014
Charmigt och lättsamt men inte så mycket mer. Funkar om man bara vill ha en trevlig underhållning för den saknar ganska mycket djup. Filmen skrapar ibland på ytan men de scenerna är korta antagligen bara för att kunna upprätthålla lättsamheten som ska genomsyra hela filmen och om det var målet så lyckades det definitivt. Kategori "Familjefilm".
anemona74 (Anmäl)   25/8 2009
Att man inte hört mer om denna film!!! Mirren och Clive Owen i huvudrollerna och andra kändisar i småroller i en underbar varm film. Brittisk film slår ofta amerikansk med hästlängder. Rekommenderas varmt!
Mrs Smiths (Anmäl)   3/12 2007
Kunde de inte bara ha skippat kärlekshistorien? Det blir så satans fånigt.
Piccolo (Anmäl)   18/7 2006
Wtf! Jag har ju sett denna filmen, hahaha! Och det var med Clive Owen, hoho! Jag minns den som ganska mysig:D
klauskinski (Anmäl)   19/11 2005
Inte roligt någonstans.... usel.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Gröna fingrar