Ground Control

Originaltitel: Ground Control
Regissör:Richard Howard
Utgivningsår:1998

Om Ground Control:

Flygledaren Jack Harris säger upp sig efter en incident med ett flygplan som han ansvarade för. Men när det blir akut brist på flygledarpersonal återvänder han till sitt forna jobb. Men minnesbilder från förr dyker hela tiden upp.

Titel: Allt under kontroll
Regissör: Peter Masterson
År: 1993
Genre: Action, Thriller
Arctic Blue

Robert Sean Leonard, Kiefer Sutherland, Kelly McGillis, Kristy Swanson, Bruce McGill, Margaret Cho, Henry Winkler

Talaat Captan, Mark Shepherd, Robert Moreland

Drama, Action, Äventyr

Diskussioner om Ground Control  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ground Control (15 st)
chris_lambert_ (Anmäl)   14/6 2009
Gillar Sutherland men detta var en poänglös film om man inte är en av rikets 0,00000000001 % som pysslar med plan. Ett sömnpiller.
jonbo (Anmäl)   12/4 2009
En dialog mest bestående av koder och förkortningar kan omöjligt skapa någon större spänning.
Hawa!i (Anmäl)   13/3 2008
Tycker den var ganska kul att se eftersom jag är flygledarstudent. Men som film är den inte särskillt bra. Kiefer spelar dock väldigt bra, som vanligt.
Albion (Anmäl)   1/7 2006
Då jag arbetar inom flygbranschen så är jag väl partisk men jag älskar förstås miljön som filmen utspelas i och det är dessutom många trevliga minuter med taxande flygplan etc. Jag tycker att själva flygledarbiten beskrivs bra förutom en del bedrövliga manusinslag som vanligt när Hollywood ska göra film. Varför måste man peta in en machoman som ska underbygga en konfliktsituation, varför måste vi behöva se psykiskt miserabla personer som tillåts arbeta som flygledare vilket strider mot all trovärdhet whatsoever. Sedan är det ju så att man här får en känsla av att det skulle vara ett väldigt händelserikt arbeta att leda flygplan vilket jag tror är ganska felaktigt. För de flesta flygledare är arbetet ganska händelselöst och nästan monotont men visst ska man göra en film på ämnet så måste ju något hända...även om det i detta fallet mest ser ut som manusförfattaren fått krupp och det hela blir för mycket jox. Betyget blir i alla fall en stark 3:a för dess fina miljöer och trovärdiga flygledarinslag så länge det inte "hände något".
Dankku (Anmäl)   28/4 2006
meh.