Legenden om ugglornas rike

Regissör:Zack Snyder
Utgivningsår:2010
Antal betyg:2090 betyg

Om Legenden om ugglornas rike:

Soren, en ung tornuggla, blir kidnappad av ugglor i St. Aggie's, ett barnhem där ungar hjärntvättas till att bli soldater. Han och hans nya vänner flyr till ön Ga'Hoole, för att kunna kämpa mot den armé som skapats av de onda härskarna på St. Aggie's.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Tom Owens
År: 2011
Genre: Familjefilm, Äventyr
Drakar - Nattfasans gåva

Hugo Weaving (röst), Ryan Kwanten (röst), Sam Neill (röst), Geoffrey Rush (röst), David Wenham (röst), Helen Mirren (röst), Jim Sturgess (röst), Anthony LaPaglia (röst), Deborra-Lee Furness (röst), Emily Barclay (röst), Abbie Cornish (röst)

John Orloff, Emil Stern

Animerad, Äventyr, Fantasy

Australien, USA

Recension Legenden om ugglornas rike

- Tim Buckley sätter betyg 2 och skriver:
Tyvärr är filmen med sin historia inte i närheten av att lyckas skapa den typ av genuint och gemytligt äkta känsla som genomsyrat andra animerade filmer såsom "Hitta Nemo" eller "Ratatouille". Istället och nästan uteslutande så är den lika empatifull och intressant att erfara som ett urtuggat tuggummi.

Recension av Legenden om ugglornas rike - Läs hela!

Med i listor: 2010-tal Top 50
Diskussioner om Legenden om ugglornas rike  (1 diskussioner)
Kommentarer om Legenden om ugglornas rike (176 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
idaho1981 (Anmäl)   8/1 2017
Väldigt vackert visuellt, så man kan nästan bara fokusera på det. Men historien blir lite väl svag och engagerar inte speciellt, synd på en bra ide!
supermancover (Anmäl)   26/6 2016
Visuellt är den helt amazing. Så mycket detaljer som var så jävla snygga att jag blev lite knäpp av det då det såg så himla verkligt ut bitvis. Men handlingen tog mig aldrig med samma storm som det visuella gjorde. Så filmen får en stark tvåa för det estetiska, men tyvärr så räcker det inte upp till en trea då det aldrig engagerade mig tillräckligt för att jag skulle bry mig avsevärt om handlingen.
Vicotnic (Anmäl)   13/1 2016
Detta var en av dom största besvikelser jag varit med om i filmväg, den är visserligen väldigt visuellt vacker men... det är också det ända bra jag har att säga om den. Önskade verkligen att den skulle vara bra =/
Anaythea (Anmäl)   13/4 2014
Ett visuellt mästerverk som passar för alla åldrar. En bra introduktion till episk fantasy som är en frisk fläkt i och med sina mörka undertoner som man normalt inte ser inom animationsgenren.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Legenden om ugglornas rike
Se filmen