Betyg idag: 1 332 Besökare idag: 4 691

Originaltitel: Guardians of the Galaxy
Regissör:James Gunn (II)
Utgivningsår:2014

Om Guardians of the Galaxy:

Efter att ha stulit ett mystisk klot långt ute i rymden har Peter Quill från jorden blivit måltavla för den mäktiga Ronan. På rymmen från lagen och Ronan samlar Quill på sig ett gäng av olikartade karaktärer för att hålla det värdefulla klotet borta från ondskefulla händer.

Titel: The Avengers
Regissör: Tim Miller
År: 2016
Genre: Komedi, Action, Science Fiction, Fantasy
Deadpool

Chris Pratt, Zoe Saldana, Bradley Cooper (röst), Vin Diesel (röst), Dave Bautista, Lee Pace, Michael Rooker, Karen Gillan, Djimon Hounsou, John C Reilly, Glenn Close, Benicio Del Toro, Laura Haddock, Sean Gunn, Peter Serafinowicz, Christopher Fairbank

James Gunn (II), Nicole Perlman

Action, Äventyr, Science Fiction

G.O.T.G.

USA, Storbritannien

Recension Guardians of the Galaxy

- Mat1az sätter betyg 2 och skriver:
Efter att ha fört samman sina största hjältar i The Avengers siktar nu Marvel in sig på nästa skock av superhjältar, nämligen Guardians of the Galaxy. Namnet kanske låter obekant för de flesta. Serietidningarna filmen baseras på nådde nämligen aldrig riktigt fram till Europa. I hemlandet USA blev de heller inte lika populära som bolagets andra storsäljare som Iron Man, Spindelmannen, Captain America...

Recension av Guardians of the Galaxy - Läs hela!

Med i listor: Superhjältar
Diskussioner om Guardians of the Galaxy  (0 diskussioner)
Kommentarer om Guardians of the Galaxy (272 st)
AndreaFurberg (Anmäl)   12:39 2/11
Alldeles för äcklig och osmaklig för mig. Bland annat. Det enda jag gillar är den här ironin som tydligen finns i alla superhjältefilmer nu för tiden, eller om det är i alla filmer nu för tiden, jag har bara sett dem med superhjälte-tema så det vet jag inte.
HerrNenne (Anmäl)   05:03 23/9
Storyn är en trea. Rolig, skön 80-talsfilmskänsla, karaktärerna är helgjutna. Det som höjer är att det finns så många fantastiskt roliga, fina eller starka ögonblick i den.
amotherscrime (Anmäl)   19:17 22/5
"För våldsam för att vara en barnfilm och för barnslig och flåshurtig för att vara en vuxenfilm. Typisk halvtaskig tonårsfilm med andra ord. Det finns ett visst underhållningsvärde men dialogen är ju irriterande löjlig." Kunde knappt sagt det bättre själv. Jar-Jar Binks varning på en hel del karaktärer och storyn är riktigt riktigt svag. För att inte tala om dom onda bossarna som är helt meh. Ett ganska dåligt hantverk helt enkelt. Marvel i ett nötskal.
supermancover (Anmäl)   22:43 12/5
Groot <3