Betyg idag: 1 524 Besökare idag: 7 509

Originaltitel: The Gods Must Be Crazy
Regissör:Jamie Uys
Utgivningsår:1980

Om Gudarna måste vara tokiga:

En man i den kalahariska öknen stiftar bekantskap med teknologi för första gången i form av en coca cola-flaska. Han tar den med sig till sin stam och tillsammans utsätter dem den för ett flertal experiment. Till slut börjar man bråka om den, så han bestämmer sig att lämna tillbaka den till Gud - från vilken han tror den kommer. Samtidigt träffar vi en lärare som ska börja undervisa i en liten by. Vi träffar även en diktatorisk revolutionär och en klantig biolog.

Titel: Gudarna måste vara tokiga II
Originaltitel: Fei zhou chao ren
Regissör: Cho Kin-Nam, Jamie Uys
År: 1994
The Gods Must Be Crazy V

Marius Weyers, Sandra Prinsloo, N!xau, Jamie Uys, Louw Verwey, Michael Thys, Nic de Jager, Paddy O'Byrne (röst), Ken Gampu

Jamie Uys

Komedi, Action

Botswana, Sydafrika
Diskussioner om Gudarna måste vara tokiga  (0 diskussioner)
Kommentarer om Gudarna måste vara tokiga (179 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
farsartat skräp
Sarakin76 (Anmäl)   12/12 2015
Denne er treffsikker i sine observasjoner.
annihilat0r (Anmäl)   31/7 2015
"The Gods Must Be Crazy" är en riktig jävla klassiker. Jag tar mig friheten att citera handlingsbeskrivningen: "En man i den kalahariska öknen stiftar bekantskap med teknologi för första gången i form av en coca cola-flaska. Han tar den med sig till sin stam och tillsammans utsätter dem den för ett flertal experiment. Till slut börjar man bråka om den, så han bestämmer sig att lämna tillbaka den till Gud – från vilken han tror den kommer." Rekommenderar, som ni förstår, denna film varmt.
Björkman (Anmäl)   29/7 2015
Har några roliga scener, men som helhet inte jättemycket att hänga i julgranen. Stort minus för en massa uppspeedade bilfärder hela tiden samt ganska kass ljudläggning. Svag tvåa.
mumiemonstret (Anmäl)   2/5 2015
Åh så ojämn! Halva filmen var femma, halva var etta! Som jag skulle vilja att det gjordes en remake på den, där man behöll alla guldkorn (episoden med bilen i backen, de filosofiska betraktelserna, den fysiska humorn, charmige bushmannen...), och rättade till bottennappen (den kassa eftersynkningen, den inte särskilt komiska massakern...).
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Gudarna måste vara tokiga