Gullivers resor

Originaltitel: Gulliver's Travels
Regissör:Rob Letterman
Utgivningsår:2010

Om Gullivers resor:

Lemuel Gulliver arbetar som postbud på en tidning. Han är trött på sitt händelselösa liv och lyckas lura reseredaktören att skicka iväg honom att göra ett reportage om Bermudatriangeln. Äventyret väntar runt hörnet. Gullivers skepp förliser i en storm och han flyter iland i det okända landet Lilliputt där invånarna är pyttesmå.

Titel: Evan den allsmäktige
Regissör: Shawn Levy
År: 2009
Genre: Komedi, Familjefilm, Action, Romantik, Äventyr
Natt på museet 2

Jack Black, Jason Segel, Emily Blunt, Amanda Peet, Billy Connolly, Chris O'Dowd, T J Miller, James Corden, Catherine Tate, Emmanuel Quatra, Olly Alexander, Stewart Scudamore, Danni Bennatar

Joe Stillman, Nicholas Stoller

Komedi, Äventyr, Fantasy

Recension Gullivers resor

- Tim Buckley sätter betyg 2 och skriver:
Gullivers resor, den sedan sekel tillbaka klassiska sagan av Jonathan Swift ifrån 1726 som fick barndomsfantasin min att fullkomligt skena iväg och in i fantasins rike snabbare än Jack Black skulle hinna säga ostbåge. För visst är det så sedan länge att Jack Black har gått och blivit till en varudeklaration när det kommer till hans karaktärer. Man vet på förhand att han kommer spela en av olika anledningar...

Recension av Gullivers resor - Läs hela!

Diskussioner om Gullivers resor  (0 diskussioner)
Kommentarer om Gullivers resor (122 st)
yrkeschaufföre (Anmäl)   30/12 2018
Det här är en bra barnfilm som faktiskt inte är så tramsig som jag misstänkt. Jag gillade Gullivers tolkningar av filmer.
wasteoftime (Anmäl)   26/6 2018
Jag har faktiskt aldrig sett en film baserad på denna berättelse innan. Förutom någon tecknad kortfilm, men det räknas ju knappt. Och jag måste ändå säga att jag blev positivt överraskad av den här. Vissa saker är vedervärdiga, men på det hela taget är det småroligt och lite charmigt. 0,1 på SH-skalan.
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   16/10 2016
En bra, rolig, underhållande och välgjord parodi på Gullivers resor. Jack Black och Amanda Peet gör väldigt bra ifrån sig.
Dream (Anmäl)   31/3 2016
En typisk film som passar TV6 och deras meningslösa utbud, där den brukar gå i evighetens tand, precis som American Pie, Fast & Furios och Adam Sandlers gapiga värk! Visst den funkar att slö titta på när den går på teven, men absolut inget man behöver äga, bara ren trams och noll kvalité, fast småungarna gillar det skulle jag tro.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Gullivers resor
Se filmen