Gummo

Originaltitel: Gummo
Regissör:Harmony Korine
Utgivningsår:1997

Om Gummo:

Staden Xenia i Ohio har aldrig riktigt hämtat sig från den tornado som drog fram där några år tidigare. Tonåringen Solomon och hans något äldre vän Tummler fördriver sin tid med att sniffa lim, döda katter och lyssna på musik.

Titel: Gitarrmongot
Originaltitel: Bombay Beach
Regissör: Alma Har\'el
År: 2011
Bombay Beach

Nick Sutton, Jacob Reynolds, Jacob Sewell, Lara Tosh, Chloë Sevigny, Darby Dougherty, Carisa Glucksman, Wendall Carr, Daniel Martin (II), Max Perlich, Bernadette Resna, Charles Matthew Coatney, Linda Manz, James David Glass, Donna Brewster, Harmony Korine

Harmony Korine

Drama

Recension Gummo

- Hippiekiller sätter betyg 2 och skriver:
Gummo är den kanske den mest udda film jag någonsin har sett. Den handlar om en massa olika saker som igentligen inte hör ihop. Så igentligen har denna film inte någon mening. Men gillar man udda filmer så är detta nått att rekomendera. Staden Xenia i Ohio har inte riktigt återhämtat sig efter en tornado så allting i stan är annorlunda och alla innvånare också för den delen. Två tonåringar har inget...

Recension av Gummo - Läs hela!

Diskussioner om Gummo  (0 diskussioner)
Kommentarer om Gummo (374 st)
Rai (Anmäl)   10/11 2017
Jävla störd film!!!
Filmfantast86 (Anmäl)   21/10 2017
Barneyk (Anmäl)   14/9 2017
Harmony Korine har en unik förmåga att fånga karaktärer och klass och sociala strukturer och allt möjligt på ett fantastiskt sätt. Filmen känns inte riktigt som den tar vägen någonstans men det känns lite typiskt för dom flesta filmer han skrivit manus till, på gott och ont.
bananton (Anmäl)   5/1 2017
Spännande karaktärsporträtt & bruk av musik, sång och skitigt kameraspråk. Det är mer känsla än historia. Vilket jag iofs gillar. Blir illa berörd och lite omskakad, men inte hela vägen.
CinemaStrange (Anmäl)   15/8 2015
Såg ut att utspela sig på 80-talet? Kan säga att jag gillade den men hade inte lika hög standard som varken Ken Park eller Kids men jag gillade den.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Gummo