Gung Ho

Originaltitel: Gung Ho
Regissör:Ron Howard
Utgivningsår:1986

Om Gung Ho:

Ett japanskt bilföretag köper en fabrik i USA och arbetarna där konfronteras med den annorlunda japanska arbetsmentaliteten. En av amerikanerna får jobbet att överbrygga kulturklyftan.

Titel: Storm över Filippinerna
Originaltitel: Salute to the Marines
Regissör: S Sylvan Simon
År: 1943
Genre: Drama, Komedi, Krig
Storm över Filippinerna

Michael Keaton, John Turturro, Mimi Rogers, George Wendt, Gedde Watanabe, Sô Yamamura, Sab Shimono, Rick Overton, Clint Howard

Edwin Blum, Lowell Ganz, Babaloo Mandel

Komedi

Working Class Man

Diskussioner om Gung Ho  (0 diskussioner)
Kommentarer om Gung Ho (6 st)
Bomkia (Anmäl)   9/7 2016
Väldigt stark 80-tals-känsla när amerikanarna kände att japanerna höll på att helt konkurrera ut dom. Manuset är inte direkt imponerande, men karaktärerna kommer en inpå skinnet. 3a.
Waldo Trumbull (Anmäl)   30/11 2012
Amerikansk feel-good-rulle om kulturkrockar och USA:s förträfflighet. Keaton levererar som vanligt och så gör även de flesta andra. Lite småkul, även om den inte åldrats särskilt väl med tanke på hur bilindustrin ser ut idag.
Grillo (Anmäl)   5/11 2012
Keaton är bra och hans scener tillsammans med den japanska chefen är roliga och välgjorda. Filmen som helhet känns dock lite väl smygrasistisk och daterad för att riktigt fungera att se idag...
Marathon Night (Anmäl)   16/12 2010
kaenner igen det allt foer vael
St_affan (Anmäl)   16/4 2007
Gedde Watanabe lämnar alltid ett starkt intryck!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Gung Ho