Gunnar Rehlin - En liten film om att göra någon illa

Originaltitel: Gunnar Rehlin - En liten film om att göra någon illa
Regissör:Tomas Alfredson
Utgivningsår:1999

Om Gunnar Rehlin - En liten film om att göra någon illa:

Killinggänget har lagt humorn på hyllan och börjat med reklam istället. De genomför en smutskastarkampanj mot filmkritikern Gunnar Rehlin. De gör reklamfilmer med slogans som "Gunnar Rehlin - okarismatisk och tråkig", "Gunnar Rehlin - har inte sex", "Gunnar Rehlin - Han utrotar folkslag" mm. Gunnar går under jorden medan hans grannar i området där han bor börjar protestera mot honom. Han börjar så småningom försvara sig genom sitt minst sagt "oproffisionella" ombud Jan-Erik som inte vet var han ska börja. Trots den negativa publicitet som Gunnar Rehlin har fått börjar han gå till motattack mot Killinggänget.

Titel: Ben och Gunnar - En liten film om manlig vänskap
Regissör: Tomas Alfredson
År: 1999
Genre: Drama, Komedi
På sista versen - En liten film om döden
Titel: Living in Oblivion - tystnad, tagning!
Originaltitel: Living in Oblivion
Regissör: Tom DiCillo
År: 1995
Genre: Komedi
Living in Oblivion - tystnad, tagning!
Titel: Sweetie
Regissör: Paolo Sorrentino
År: 2015
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Youth

Robert Gustafsson, Johan Rheborg, Jonas Inde, Henrik Schyffert, Gunnar Rehlin, Tomas Alfredson, Andres Lokko, Martin Luuk, Benny Haag, Suzanne Reuter

Robert Gustafsson, Jonas Inde, Andres Lokko, Martin Luuk, Johan Rheborg, Henrik Schyffert

Drama, Komedi

Sverige
Med i listor: bnw rekommenderar kortfilmer, Mokumentärer
Diskussioner om Gunnar Rehlin - En liten film om att göra någon illa  (0 diskussioner)
Kommentarer om Gunnar Rehlin - En liten film om att göra någon illa (147 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   7/10 2017
Rolig
Krille80 (Anmäl)   14/2 2015
Första gången denna film sändes på TV så tog jag inledningsvis detta alltför mycket på allvar och funderade hur Killinggänget kunde komma undan med att vara så elak mot Gunnar Rehlin. När väl polletten föll ner så var detta så var detta både roligt och underhållande. Inte det bästa Killinggänget gett oss men en kul idé med en berättarstil som fungerar.
Asmorod (Anmäl)   4/4 2014
Med ett armborst av fläskkött har Amor skjutit mig i hjärtat.
Rehn108 (Anmäl)   6/2 2014
Riktigt rolig. Folkhopen som samlats utanför Rehlins hus var höjdpunkten!
Kaleid (Anmäl)   17/1 2012
Ett långt internskämt. Det sämsta Killinggänget gjort någonsin. Klippet "armborst av kött" kan man lika gärna kolla på youtube...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Gunnar Rehlin - En liten film om att göra någon illa