Betyg idag: 1 754 Besökare idag: 5 914

Originaltitel: Garfield: The Movie
Regissör:Peter Hewitt
Utgivningsår:2004

Om Gustaf:

Han är cynisk, lat och bokstavligt talat en fet katt. Katten Gustaf fyller 25 år och detta ska firas med att han kommer till bioduken. Jon, Gustafs husse, bestämmer sig för att ta hand om den söta men påfrestande hundvalpen Ådi. Detta vänder upp-och-ned på Gustafs värld och han har bara en önskan: Att Ådi ska försvinna från hans hem och liv! Men när den hjälplösa valpen blir kidnappad känner sig Gustaf ansvarig för det som inträffat och bestämmer sig för att lämna tv:n och rädda Ådi.

Titel: Gustaf 2
Originaltitel: Daddy Day Care
Regissör: Steve Carr
Genre: Komedi, Familjefilm, Äventyr
Dagispapporna

Jennifer Love Hewitt, Breckin Meyer, Bill Murray (röst), Stephen Tobolowsky, Brad Garrett (röst), Evan Arnold, Mark Christopher Lawrence

Joel Cohen, Alec Sokolow

Komedi, Familjefilm

Recension Gustaf

- cineasten89 sätter betyg 3 och skriver:
I några år nu har filmbolagen fått en enda gemensam nämnare - att de mest kända serietidningar skall bli en storfilm. Några blev riktigt bra, somliga mindre bra, men denna underbara filmatiseringen om den lata, feta självupptagne katten Gustaf tillhör den första kategorien. Jag kan inte precis säga det är en perfekt familjefilm, eller en nästantill perfekt filmatisering av allas favorit Gustaf, på...

Recension av Gustaf - Läs hela!

Filmnummer: 19986
Diskussioner om Gustaf  (0 diskussioner)
Kommentarer om Gustaf (398 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   21:49 22/10
Tatty (Anmäl)   22:36 9/4
Gillar filmen skarpt. Gustaf är en skön och rolig katt och Ådi är bara för supersöt!!
Stygga-Vargen (Anmäl)   28/10 2016
Jag växte upp med serietidningen och därför jag ju naturligtvis se denna film och det är jag glad att jag gjorde. Filmen gör sig bäst med svenskt tal och Claes Malmberg är klockren som Gustaf!
robbieroy (Anmäl)   25/12 2014
Det funkar att slökolla på ihop med barnen men det är ju såklart ingen bra film. Det är direkt obegripligt att man animerat Gustaf medan allt annat är "verkligt". Filmen skulle ju naturligtvis ha varit helanimerad. Och haft ett manus.
Krille80 (Anmäl)   19/12 2014
Kändes som en kul nostalgitripp då man läste en hel del Garfield som yngre. Det som också gjorde att jag gillade filmen var att jag såg den med barn och när barn skrattar så är det svårt att inte smittas av det. Sedan har vi ju charmiga och söta Jennifer Love Hewitt som man kan vila ögonen på då handlingen blir väl förutsägbar. 3-
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Gustaf